معرفی مشخصات عینک آفتابی اصل و راه های تشخیص اصل بودن عینک

۱
معرفی مشخصات عینک آفتابی اصل و راه های تشخیص اصل بودن عینک
نمره 4.5 از 2 رای

امروزه خرید بسیاری از محصولات از طریق اینترنت و صفحات مجازی انجام می شود که خرید انواع عینک های آفتابی هم از این امر مستثنا نیست. از این رو به دلیل وجود انواع عینک آفتابی تقلبی (Fake) در بازار، ضروری است که چگونگی تشخیص عینک آفتابی اصل (Original) را بدانیم. با آی آر میکس همراه باشید تا مشخصات عینک آفتابی اصل و راه های تشخیص اصل بودن عینک را با هم مرور کنیم.

چگونه بفهمیم عینک آفتابی اصل است ؟ راهنمای خرید عینک آفتابی اصل مردانه و زنانه

How to Determine Authentic Sunglasses

استفاده از عینک آفتابی در روزهای گرم و پرتابش تابستان امری ضروری است و مهمترین وظیفه یک عینک آفتابی با کیفیت، محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر خورشید است. بسیاری از افراد در انتخاب عینک آفتابی فقط ظاهر آن را در نظر می گیرند؛ درحالیکه توجه به اصالت و کیفیت عینک آفتابی امری بسیار مهم و ضروری می باشد. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا راهنمای خرید عینک آفتابی اصل مردانه و زنانه را در اختیار شما قرار دهیم.

خرید عینک آفتابی اصل

۱- در اولین قدم برای خرید عینک آفتابی اصل برچسب و لوگو را بررسی کنید. این برچسب یا لوگو معمولا روی لنز، دسته های عینک یا در بخش داخلی قطعات کوچکی که روی بینی قرار می گیرند وجود دارد که با رنگ، فونت، سایز و پایداری مناسبی روی عینک آفتابی اصل نوشته می شود.

عینک ریبن

بنابراین قبل از خرید به وبسایت سازنده آن عینک مراجعه کرده و با دقت به لوگو و علامت گذاری ها نگاه کنید. همانند نکات پیرامون خرید ادکلن اصل، اینجا هم نکاتی مهم وجود دارد. به عنوان مثال برای تشخیص عینک ریبن اصل موارد زیر را در نظر بگیرید.

راه های تشخیص عینک ریبن اصل :

  • به لوگوی ریبن حک شده روی شیشه عینک دقت کنید. این لوگو نباید به راحتی آسیب ببیند یا کنده شود. معمولا عینک آفتابی اصل ریبن دارای نشان RB با فونتی خاص روی شیشه بوده که در صورت تاباندن نور به آن بسیار واضح و شکیل است که یکی از مشخصات عینک آفتابی اصل ریبن است.
  • کیفیت دماغی های عینک را چک کنید. عینک آفتابی ریبن اصل دارای دماغی های محکم و بادوام بوده و معمولا در وسط آنها آرم RB با فونتی خاص حک شده است.
  • به شماره سریال نوشته شده روی قسمت داخلی دسته عینک دقت کنید. این شماره باید با شماره جعبه عینک یکسان باشد. همچنین لوگوی Made in Italy CE (عینک آفتابی اصل ایتالیا) در قسمت داخلی دسته عینک باید کاملا حرفه ای و تمیز حک شده باشد.
  • یک عینک ریبن اصل حتما با قاب عرضه می شود. اگر عینک مورد نظر قاب نداشت حتما فیک است. همچنین وجود دستمال عینک با کیفیت بالا و دفترچه راهنما از مشخصات یک عینک ریبن اصل خواهد بود. در ادامه به طور کامل چگونگی تشخیص عینک ریبن اصل را توضیح خواهیم داد.

۲- برای خرید عینک آفتابی اصل مردانه و زنانه باید شماره مدل را جستجو کنید. این شماره در سراسر جهان یکسان است. بنابراین مهم نیست که آیا شما عینک آفتابی را آنلاین یا از فروشگاه خریداری می کنید.

عینک آفتابی اصل

به وبسایت سازنده عینک آفتابی خود رفته و شماره مدل را در آنجا سرچ کنید. شماره مدل معمولا بر روی قاب عینک قرار دارد. عینک آفتابی جعلی ممکن است دارای شماره باشد ولی این شماره قطعا در وبسایت سازنده وجود نخواهد داشت.

۳- راهنمای خرید عینک آفتابی اصل ؛ از فروشگاه های معتبر خرید کنید. به دلیل وجود بسیار زیاد انواع عینک آفتابی فیک در بازار، سعی کنید از فروشگاه و بوتیک هایی که نمایندگی برندهای معتبر را دارا هستند و معمولا آدرس، شماره تلفن و ایمیل را برای مشتری در وبسایت خود قرار می دهند خرید نمایید.

Seller information

۴- گول تبلیغات را نخورید. بسیاری از وبسایت ها و فروشگاه ها با عناوینی همچون “با کیفیت فوق العاده”، “قیمتی استثنائی”، “الهام گرفته از ..” سعی در جذب مشتری دارند که البته اغلب آنها به فروش عینک آفتابی فیک می پردازند که دارای جنس نامرغوب بوده و در برابر اشعه UV از چشمان شما محافظت نخواهد کرد.

وبسایت های غیر معتبر

بررسی عینک آفتابی اصل از تقلبی

۱-یکی از راه های ساده برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی این است که باید جعبه عینک را بررسی کنید. یک عینک آفتابی اصل باید در یک جعبه مارک دار عرضه شود. این موضوع در ساعت های اصل هم رعایت می شود.

جعبه عینک ریبن

مشخصات عینک آفتابی اصل ؛ یک برچسب به همراه کد بارکد و اطلاعات شرکت یا کارخانه سازنده آن عینک آفتابی اصل باید در پایین جعبه درج شده باشد. همچنین برخی از انواع ضمانت نامه ها، جزوه یا بروشورهای اطلاعاتی و گواهینامه اعتبار و اصالت کالا نیز باید در جعبه باشد.

۲- قاب عینک را بررسی کنید. به عنوان مثال عینک های ریبن اصل در قاب های مستحکم مارک دار (در واقع همان لوگوی ریبن است) عرضه می شود.

عینک ریبن به همراه قابش

– معمولا دستمال پاک کننده ای که جهت زدودن گرد و غبار داخل قاب عینک قرار دارد، دارای لگوی “CC” بر روی آن است.

– عینک آفتابی خود را با دقت بررسی کنید. نام تجاری عینک، شماره مدل و حروف “CE” باید در سمت راست عینک های ریبن اصل به صورت کاملا خوانا و شکیل حک شده باشد. همچنین شماره مدل و اندازه لنز و قاب باید در قسمت چپ نمایش داده شود و با شماره نوشته شده روی برچسب جعبه مطابقت داشته باشد.

۳-لنز و دماغی های عینک را چک کنید. در عینک های ریبن اصل، معمولا لوگویی در قسمت بالای شیشه راست عینک حک شده است. این لوگو باید کاملا واضح و بدون هیچ خط و خشی باشد.

عینک ریبن

همچنین در برخی از عینک های ریبن اصل، یک آرم برجسته بر روی دماغی های عینک حک شده که برای دیده شدن نیاز به کمی دقت دارد.

۴- لوگو، فونت و شماره عینک باید به صورت کاملا ثابت و پایدار بر روی اجزای عینک آفتابی اصل درج شده باشد. همچنین اعداد و برچسب روی جعبه عینک باید با اعداد و لوگوی روی خود عینک یکسان باشد. در صورت وجود هرگونه تناقض یا غلط املایی این امکان وجود دارد که عینک آفتابی شما فیک باشد.

قاب عینک

۵- چگونه بفهمیم عینک آفتابی اصل است ؟ کیفیت همه جانبه عینک آفتابی خود را در نظر بگیرید. یک عینک آفتابی اصل باید دارای بسته بندی و قاب با کیفیت بالا باشد. اگر عینک آفتابی سست و سبک باشد نشانه ای از فیک بودن آن است (وزن خیلی کم عینک نشانه خوبی نیست).

وزن مناسب عینک

بنابراین نه تنها به لحاظ وزن بلکه از جهات دیگر همچون بررسی شیشه های عینک، فریم پلاستیکی، دماغه ها، شماره سریال و لوگوی معتبر آن نیز توجه کنید.

-نکته قابل توجه دیگر در مورد خرید یک عینک آفتابی اصل این است که معمولا شرکت های معتبر و دارای اصالت حق بازگشت کالا را برای مشتری قائل می شوند. بنابراین اگر به هر دلیلی از خرید عینک آفتابی خود راضی نبودید، طی مکاتباتی می توانید عینک را ارجاع داده و ‌پول خود را پس بگیرید.

تست یو وی عینک آفتابی اصل از تقلبی

اشعه ماوراء بنفش ساطع شده از خورشید دارای دو طیف UVB و UVA است که میتوان از آن برای تشخیص عینک آفتابی اصل استفاده کرد . از میان این دو طیف، اشعه UVB از جو عبور کرده و به ما می رسد که فوق الهاده برای پوست و چشمان ما مضر است. بنابراین یکی از وظایف مهم یک عینک آفتابی اصل محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر خورشید است.

تست یو وی

عدد قابل قبول برای یک عینک، UV بالای ۹۵ درصد است و کمتر از این مقدار اصلا مناسب نیست (عدد ایده آل، UVB ۹۸ درصد است). یک عینک آفتابی اصل و با کیفیت قطعا باید قدرت محافظتی صد درصدی در برابر اشعه UV و مضر خورشید را داشته باشد. امکان تشخیص این ویژگی تنها از طریق دستگاه UV متر موجود در عینک فروشی های معتبر امکان پذیر خواهد بود.

تست عینک آفتابی با موبایل

یکی دیگر از ویژگی های مهم در عینک های آفتابی، پلاریزه بودن آنها است. پلاریزه بودن عینک به دید بهتر در روزهای پر نور و پر تابش کمک کرده و می تواند از تابش امواج اضافی و مزاحم خورشید جلوگیری کند. همچنین باعث می شود انعکاس نور از سطح حذف شود و به چشم ما نرسد.

تست با موبایل

برای تشخیص پلاریزه بودن عینک خود می توانید از راهکار ساده زیر برای تست عینک آفتابی با موبایل استفاده کنید :

۱-از موبایل خود به عنوان یک سطح پرتابش (نه به عنوان وسیله ای برای تست پلاریزه) استفاده کنید. به این صورت که موبایل را روشن کرده و عینک آفتابی خود را بالای آن قرار دهید. به طوریکه سطح داخلی عینک رو به صورت شما و سطح خارجی آن دقیقا رو به موبایل قرار گیرد.

۲-گوشی موبایل را ۹۰ درجه بچرخانید.

۳-در این حین اگر تصویری که مشاهده کردید تیره و تار و یا کاملا مسدود و سیاه شد، عینک شما پلاریزه و اصل است و اگر تصویر به لحاظ نور و روشنایی هیچ تغییری نکرد، عینک شما فیک و پلاریزه نیست (همین کار را می توانید با مانیتور کامپیوتر یا هر سطح پرتابش دیگر انجام دهید).

تست عینک آفتابی با کنترل تلویزیون

۱-برای تست عینک آفتابی با تلویزیون کنترل تلویزیون را پشت عینک قرار دهید و سپس از کنترل استفاده نمایید.

۲-در این حین اگر کنترل عمل نکرد و شما قادر به روشن کردن یا تعویض کانال نبودید، عینک آفتابی شما اصل و باکیفیت و در غیر این صورت فیک خواهد بود.

تست عینک آفتابی با کنترل تلویزیون

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس به معرفی مشخصات عینک آفتابی اصل و راه های تشخیص اصل بودن عینک پرداختیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. سعید گفت:
    0

    خیلی عالی بود باید تشگر کنم، من چند روز پیش یک عینک ray ban خریدم، نسبت به قیمت باید قیما اصل باشه ولی طبق گفته های شما دقیقا متوجه شدم که این عینک واقعا اصل است، مخصوص ترفند گرفتن عینک جلوی موبایل، واقعا عالی بود.

تبلیغات متنی