Mafia Party Game

کاملترین آموزش تصویری تکنیک ها و قوانین بازی دست جمعی مافیا

۱
کاملترین آموزش تصویری تکنیک ها و قوانین بازی دست جمعی مافیا
نمره 3.8 از 18 رای

با وجود فراگیر شدن زندگی مدرن و دیجیتالی، بازی های گروهی همچنان علاقه مندان خاص خود را دارند. بازی مافیا یکی از محبوب ترین بازی های گروهی موجود محسوب می شود. با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش بازی مافیا و نکات پیرامون تکنیک ها و قوانین بازی مافیا را به شما دوستان ارائه دهیم.

بازی گروهی مافیا چیست؟ آموزش ترفند ها و قوانین بازی دست جمعی مافیا

How to Play Mafia Party Game

یکی از جذابترین بازی های گروهی این روزهای محافل دوستانه، مافیا است. بازی دستجمعی مافیا به صورت کلی میان دو گروه بازیکن صورت می گیرد. یکی از گروه ها با عنوان اقلیت آگاه شناخته می شوند و در سوی دیگر اکثریت ناآگاه را داریم. نقش بازیکنان بازی مافیا به صورت مخفیانه مشخص می شود. در بازی مافیا شما یا نقش شهروند و یا نقش مافیا را بازی می کنید.

بازی مافیا

افراد مافیا همدیگر را می شناسند اما افراد شهروند عموما اطلاعی از باقی بازیکنان ندارند. در فاز شب بازی مافیا، افراد مافیا باید یک شهروند را به طور مخفی به قتل برسانند. سپس در فاز روز، بازیکنانی که در بازی باقی مانده اند، باید روی هویت های افراد مافیا بحث کنند. در نهایت در پایان فاز روز، یکی از مظنونین از بازی حذف می شود. حالا بیایید نگاهی دقیق تر به آموزش بازی گروهی مافیا و موارد پیرامون آن بیاندازیم.

تاریخچه بازی مافیا

پیش از این که بخواهیم وارد مراحل آموزش قوانین بازی مافیا و قوانین آن شویم، بهتر است کمی درباره تاریخچه و خاستگاه آن بدانیم. طبق منابع این بازی ساخت کشور روسیه است. دیمیتری دیویدف سازنده این بازی به نظر می رسد. او می گوید که بازی مافیا ابتدا در دهه هشتاد میلادی و در بخش روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو انجام شده است. پس از این دانشگاه ها و خوابگاه ها به محل اصلی این بازی تبدیل شده اند. در کشور شوروی سابق این بازی علاقه مندان پر شماری پیدا می کند.

تاریخچه بازی مافیا

در دهه نود میلادی است که بازی از روسیه به باقی نقاط جهان کشیده می شود. حدود ۳۰ سال پیش، بازی گروهی مافیا به ایالات متحده آمریکا رسید و مردم کشور ما هم از دهه هشتاد شمسی به این بازی علاقه مند شده اند. در حال حاضر بازی دست جمعی مافیا در میان جوانان ایرانی و دانشجویان به محبوبیت خاصی رسیده است.

قوانین بازی گروهی مافیا

برای شروع آموزش بازی مافیا ، باید نگاهی به قوانین آن انداخت. قوانین بازی مافیا چندان سخت نیست و با چند بار بازی کردن به خوبی به آن مسلط می شوید. اگر بخواهیم مافیا را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم روند بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یکی از این سه حالت رخ دهد: یا تمام افراد مافیا حذف شوند (در این حالت شهروندان پیروز می شوند) یا این که تعداد افراد مافیا و افراد شهروند به یک اندازه شود (افراد مافیا برنده می شوند) و یا یکی از شخصیت های مستقل بازی پیروز ماجرا شود.

قوانین بازی مافیا

در بازی مافیا یک نفر باید به عنوان حاکم انتخاب شود. فرد حاکم نقش مدیریتی دارد و شرکتی در بازی ندارد. این نفر تمامی رفتارهای بازیکنان دیگر را زیر نظر دارد. حاکم است که پیش از شروع بازی به بازیکنان نقش می دهد. نقش های بازیکنان با پخش شدن کارت از سوی حاکم تعیین می شود. حاکم نقش داور بازی را هم دارد و اگر کسی در بازی تخلفی صورت دهد، حاکم می تواند او را از ادامه مسابقه اخراج و محروم کند. ضمن این که بدون اجازه حاکم بازیکنان نمی توانند حرفی بزنند یا حرکتی انجام دهند.

محدودیتی در تعداد بازیکنان وجود ندارد اما معمولا ۳ یا ۴ نفر مافیا و ۸ یا ۹ نفر شهروند می شوند. پس از این که حاکم نقش ها را انتخاب کرد (یا می توان بدون حضور حاکم و با قرعه کشی و نوشتن نقش ها بر روی کاغذ بازی را آغاز کرد)، افراد نقش های خود را می شناسند. دکتر، کاراگاه، هیت من، فراماسون، کشیش، رویین تن، فاحشه، فارمر، تروریست و انواع و اقسام دیگر اسامی تبدیل به نقش های افراد می شوند. در بازی هایی که تعداد بسیار بالایی بازیکن ندارد (مثلا زیر ۱۵ یا ۲۰ بازیکن) معمولا دکتر و کاراگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

تکنیک های بازی مافیا

همانطور که گفته شد، نقش ها توسط خدا یا حاکم مشخص می شوند (یا به طریق قرعه کشی). حالا فاز شب و فاز روز بازی آغاز می شوند. خدا یا حاکم این دو فاز را مدیریت می کند. بعد از مشخص شدن نقش ها، فاز شب آغاز می شود و بازیکنان باید چشم های خود را ببندند. خدا دستور می دهد تا چشم های افراد مافیا باز شود. این افراد یکدیگر را می شناسند و سپس فاز روز با دستور خدا شروع می شود. اینجا است که همه باید چشم های خود را باز کنند، چه مافیا و چه شهروند.

تکنیک های بازی مافیا

حالا که افراد مافیا از وجود یکدیگر آگاه شده اند، بازی عملا آغاز می شود. بحث شروع می شود و همه می خواهند مافیا را بشناسند. همه چیز به حدس و گمان باز می گردد و افراد با توجه به شناخت از شخصیت یکدیگر و مسائل جدی یا غیر جدی، یکدیگر را متهم می کنند! با گذشت روز و شب های بازی، بحث ها جدی تر و منطقی تر می شود. در نهایت در پایان هر روز یک رای گیری صورت می گیرد. فردی که بیشترین رای را از بین شرکت کنندگان به دست آورد، باید از بین برود و به اصطلاح کشته شود. دو نفری که بیشترین رای بازیکنان را کسب کنند، می توانند از خود دفاع کنند. در نهایت یکی از آن ها باید بعد از وصیت بمیرد و از بازی خارج شود. فرد بعد از این که بمیرد می تواند کارت خود را نشان دهد و هویتش را فاش کند، اما در برخی از نسخه های بازی چنین نیست و در صورت مرگ هم کسی نمی فهمد او واقعا چه کسی بوده است!

آموزش بازی مافیا

بعد از اینکه فرد از بازی خارج شد، اگر خدایی در بازی وجود نداشت، او تبدیل به خدا می شود. او به بازیکنان می گوید چشمان خود را ببندند. بعد از بسته بودن و بسته ماندن چشمان تمام بازیکنان، خدا به یکی از مافیاها می گوید تا چشم خود را باز کند. این مافیا که از سوی خدا انتخاب شده، به یک شهروند اشاره می کند و او باید کشته شود. خدا هنگام روز شدن بازی، فردی که بیشترین اشاره را دریافت کرده از بازی خارج می کند.

اگر در بازی دکتر داشته باشیم، خدا به او هم می گوید تا چشمان خود را هنگام شب باز کند. دکتر می تواند یکی از هدف های کشته شدن که از سوی مافیا انتخاب شده را درمان کند. با درمان دکتر، شهروند می تواند در بازی باقی بماند. البته دکتر نمی داند که چه کسی قرار است بمیرد و باید حدس بزند! نقش بعدی کاراگاه است. کاراگاه هم هنگام شب چشمان خود را به دستور خدا باز می کند. اشاره کاراگاه به شخصی خواهد بود که احتمال می دهد مافیا است. کاراگاه در طول روز هویت خود را نشان نمی دهد، چون هنگام شب، مافیا او را به قتل خواهد رساند!

آموزش بازی مافیا

در نهایت بازی با مرگ تمام مافیاها یا برابری مافیاها و شهروندان خاتمه می یابد. در حالت اول شهروندان پیروز می شوند و در حالت دوم، مافیا. توجه داشته باشید که قوانین بازی مافیا متنوع هستند و محدود به این آموزش نمی شوند. تعداد شخصیت های بیشماری در این بازی وجود دارد. توصیه می شود در پایان آموزش بازی مافیا ، آموزش کامل و حرفه ای بازی دومینو یا سنگ در خانه ، آموزش تصویری و قدم به قدم بازی تخته نرد به زبان ساده و معرفی انواع سرگرمی و بازی های دسته جمعی در خانه و محیط بیرون را هم مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس کاملترین آموزش تصویری تکنیک ها و قوانین بازی دست جمعی مافیا را به شما دوستان ارائه دادیم. اگر شما هم تجربه این بازی جذاب را دارید، آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. علیرضل گفت:
    -2

    آقا من تا حالا تو جمع بازی نکردم ولی به صورت آنلاین بازی کردن
    الآنم تو انتخابی تلویزیون ثبت نام کردم
    لطفاً یکی با من کار کنه یا چند تا تکنیک یاد من بده
    خدا خیرتون بده
    هرکس خیرش رسید بهم ایمیل بزنه
    دمتون گرم
    alirezahayatbakhsh.1385@gmail.com

تبلیغات متنی