How to Change an RO Filter and Membranes

آموزش تصویری نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل

۰
آموزش تصویری نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل
امتیاز دهی به نوشته

آب سالم، ضامن سلامتی ما محسوب می شود. نوشیدن آب سالم به اندازه خوردن غذای سالم ضروری می باشد. با توجه به آلودگی های شدید آب لوله کشی و بی کیفت بودن آن، استفاده از تصفیه آب خانگی از همیت بالایی برخوردار شده است. در این مطلب می خواهیم نگاهی به آموزش تصویری نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل بیاندازیم. با ما همراه باشید.

نحوه تعویض فیلتر های تصفیه آب خانگی چگونه است؟

How to Change an RO Filter and Membranes

آب مهمترین ماده زندگی بشر است! داشتن آب سالم قطعا اولویت تمام مردم محسوب می شود. با توجه به افزایش جمعیت شهرها و آلودگی های محیط زیست، نوشیدن آب سالم یکی از دغدغه های بزرگ شده است. استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از بهترین روش های تضمین سلامتی آب به حساب می آید. در این مطلب می خواهیم روش نگهداری و تعویض فیلترهای تصفیه آب خانگی را به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید.

به طور کلی دستگاه تصفیه آب چنین حالتی خواهد داشت:

نمای کلی دستگاه تصفیه آب

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلترهای تصفیه آب خانگی چند عدد هستند. انواع مختلفی از تصفیه های آب داریم و نمی توان یک فرمول مشخص برای همه آن ها نوشت. اما به طور کلی اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی سه فیلتر دارند. به غیر از این سه فیلتر که در زمان های مشخص باید تعویض شوند، یک فیلتر اصلی دیگر هم وجود دارد. این فیلتر از نظر قیمت و کیفیت و کارایی با سه فیلتر عادی دستگاه، تفاوت دارد. باید توجه داشت که برخی از دستگاه ها بیش از سه فیلتر عمودی دارند و عمومیت خاصی برای تعداد فیلترها نمی توان در نظر گرفت. انواع مختلفی از فیلترهای تصفیه تولید شده اند که هر کدام تعداد مختلفی قابلیت به آب اضافه یا از آن کم می کنند.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان آب مصرفی خانه، نوع آب شهری، عمر دستگاه و نحوه استفاده افراد از آن جزو عواملی است که باید به آن ها توجه کرد. در شهرهایی که آب، شوری یا نمک بیشتری دارد، باید فیلترهای سه گانه را با سه زمان مختلف عوض کرد. مثلا توصیه می شود که فیلتر اول را دو ماهه، فیلتر دوم را چهار ماهه و فیلتر سوم را شش ماهه عوض کرد. در دفترچه راهنما هم اعدادی آمده است. ممکن است دستگاه شما روی کاغذ نیازمند تعویض ۶ تا ۱۲ ماهه برای فیلترها باشد، اما در عمل و بسته به شرایط آب شهری، این عدد شدیدا تغییر خواهد کرد.

انواع مختلف تصفیه آب

مراحل تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی: دستورالعمل های کلی برای تغییر و تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی وجود دارد و این دستورالعمل ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر می تواند متفاوت باشد. بعد از این که از زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی خود مطلع شدید، فیلترهای ماهانه و عادی دستگاه را خریداری کنید. در بازار چند نوع فیلتر وجود دارند که ساخت کشورهای مختلفی مثل چین یا آمریکا هستند. از نظر عملکرد و برای مصرف خانگی، تفاوت چندان محسوسی وجود ندارد و می توانید از نسخه های ارزان محصول هم استفاده کنید.

مراحل تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب دارای چند مرحله ساده است. ابتدا دستان خود را با آب و صابون بشویید تا میکروبی وارد دستگاه نکنید. ورودی آب دستگاه را قطع کرده و آن را به طور کلی از برق بکشید. شیر دستگاه را باز کنید و صبر کنید تا تمام آب درون دستگاه خالی شود. درون دستگاه شما آب فراوانی وجود دارد، پس باید مراقب خیس شدن خود و قطعات برقی باشید.

با آچار مخصوص دستگاه تصفیه، اقدام به جدا کردن سه هوزینگ فیلتر کنید. باز کردن این هوزینگ ها اصلا سخت نیست فقط در ابتدا باید فشار نسبتا زیادی وارد کنید زیرا این هوزینگ ها مدت زیادی بسته بوده اند. در واقع هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی در هنگام باز کردن هوزینگ ها می باشد. آب داخل هوزینگ ها را خالی کنید و فیلتر قبلی را دور بریزید. هوزینگ را کمی بشویید تا تمیزی بیشتری داشته باشید. سپس فیلتر جدید را مشابه فیلتر قبلی در محل بگذارید و با آچار همه چیز را به حالت اول در آورید.

هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

سپس شیر آب دستگاه را باز کنید و دستگاه را به برق متصل کنید. اگر همه چیز را درست وصل کرده باشید، دستگاه شروع به فعالیت می کند و صدای آن را خواهید شنید. مخزن اصلی شروع به پر شدن می کند. پس از چند دقیقه می توانید از آب جدید استفاده کنید. بسته به عمر دستگاه و قطعا آن ممکن است به چند ساعت برای پر شدن کامل دستگاه زمان لازم بود. نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر هم به همین شکل است و تفاوت خاصی وجود ندارد.

 نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر

این سه فیلتر ، تنها فیلترهایی نیستند که نیاز به تعویض دارند. یک فیلتر اصلی هم وجود دارد که به صورت افقی بر روی دستگاه شما قرار می گیرد. تعویض فیلتر تصفیه آب cck و باقی انواع دستگاه ها به این بخش هم نیاز دارد. این فیلتر را می توانید در فواصل طولانی تر عوض کنید و نیاز کمتری به تعویض دارند. قیمت این فیلتر از سه فیلتر قبلی بسیار بالاتر است. این قسمت هم شباهت زیادی با بخش قبل دارد اما نیاز به حوصله دقت بیشتری در این مرحله است.

تعویض فیلتر تصفیه آب

از آنجایی که قیمت این فیلتر به نسبت سه فیلتر قبلی بیشتر است و معمولا ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد تا دچار مشکل شود، توصیه می کنیم حتما از فرد حرفه ای مشورت بگیرید و در خانه اقدام به تعویض این قطعه نکنید. البته باید توجه داشت که این فیلتر هم بیشتر از این که نیاز به تخصص حرفه ای داشته باشد، نیازمند حوصله است. حساسیت این فیلتر به نسبت سه یا چهار فیلتر قبلی، بسیار بالاتر است.

نمای کلی تصفیه آب

فیلم آموزشی نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب

 

توصیه می شود در پایان این مطلب نگاهی به نحوه عیب یابی و تعمیر پمپ آب خانگی و تعمیر شیر اهرمی و باقی انواع شیرهای خانگی بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی صحبت کردیم و آموزش تصویری تعویض فیلتر تصفیه آب سافت واتر و انواع دیگر را نشان دادیم. اگر از این دستگاه ها استفاده می کنید و سابقه تعویض تصفیه فیلتر آب را دارید، آن را در بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی