How to Remove Tea Stains from Cloths

آموزش بهترین روش های از بین بردن لکه چای از روی لباس سفید و رنگی

۰
آموزش بهترین روش های از بین بردن لکه چای از روی لباس سفید و رنگی
نمره 4 از 1 رای

همانطور که همه ما از این موضوع آگاه هستیم چای به عنوان یک نوشیدنی محبوب و یکی از اجزاء جدانشدنی زندگی روزمره ما به حساب می آید چرا که نمی توانیم از مصرف روزانه این نوشیدنی دلنشین صرف نظر کنیم اما اگر به طور ناگهانی قطره ای از آن بر روی لباس بچکد می توان گفت به یک اتفاق بسیار ناراحت کننده تبدیل خواهد شد که ناراحتی شما را وقتی دو چندان می کند که آن لباس سفید و یا رنگ روشن باشد. اما جای نگرانی نیست چون در این پست قصد داریم تا شما را با روش از بین بردن لکه چای از روی لباس بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه لکه چای را پاک کنیم؟ آموزش پاک کردن لکه قدیمی چای از روی لباس

How to Remove Tea Stains from Cloths 

لکه چای به دلیل ایجاد رنگ های زرد و قهوه ای روی لباس می توانند چهره ناخوشایندی به لباس دهند و اگر چه این لکه ها ممکن است بر روی لباس های رنگی آن چنان خودشان را نشان ندهند ولی با این حال بر روی لباس های سفید و روشن می توانند به خوبی دیده شوند. احتمالا شما هم به عنوان یک خانم خانه دار همیشه با چالش ” چگونه لکه چای را از روی لباس سفید پاک کنم؟ ” هستید نگران نباشید و قدم به قدم با آموزش ما پیش بروید. قبل از تلاش برای انجام دادن هر کاری اولین کاری که شما باید انجام بدهید این است که:

لکه چای را زیر آب گرم بگیرید

چای ماده ایی محلول در آب است بنابراین اگر در خارج از منزل هستید و به مواد شوینده دسترسی ندارید در اولین قدم بهتر است لکه چای را با گرفتن زیر آب گرم کم رنگ تر کنید. بعد از انجام این کار لکه قدیمی چای از روی لباس به راحتی با انجام یکی از چهار روش زیر پاک خواهند شد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قبل از این که یکی از این روش ها را انتخاب کنید بهتر است مقداری از آن را بر روی قسمت کوچکی از لکه لباس امتحان کنید.

چنان چه علاقه مند به یادگیری نحوه پاک کردن لکه خون، لکه جوهر خودکار و یا حتی لکه آدامس از روی لباس خود هستید ما به شما خواندن این مقالات را پیشنهاد می کنیم.

از بردن لکه چای از روی لباس با مواد شوینده

در حالی که رطوبت لباس هنوز پابرجاست آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید و دمای آن بر روی درجه حرارت گرم و حدودا ۳۰ درجه بگذارید. اگر از قرص ماشین لباسشویی استفاده می کنید می توانید آن را مستقیما به درون محفظه ماشین لباسشویی بیندازید ولی با این حال بهتر است دستورالعمل ماده شوینده را نیز رعایت کنید و در صورتی که از این قابلیت برخودار هستند چنین عملی را انجام دهید.

نحوه از بین بردن لکه چای از روی لباس با مایع شوینده

به آرامی مایه شوینده را بر روی پارچه ماساژ دهید و اجازه دهید تا به عمق الیاف پارچه نفوذ کند. در صورتی که بخواهید می توانید همین عمل را با ماشین لباسشویی بر روی لباس انجام دهید. با همان دمای ۳۰ درجه و ریختن مایع در محفظه داخلی در صورت مطابقت با دستورالعمل مایع شوینده. از بین بردن لکه چای از روی لباس رنگی با به کار بستن این دو روش به راحتی امکان پذیر خواهد بود ولی چنان چه لکه سرسخت تر بود می توانید از روش های بعدی نیز استفاده کنید.

نحوه از بین بردن لکه چای از روی لباس

از بین بردن لکه چای از روی لباس با سرکه

سرکه یک ماده اسیدی است که با خاصیت لکه بری شناخته شده است. اگر به هیچ ماده شوینده ای دسترسی ندارید سرکه جایگزین خوبی است. برای از بین بردن لکه چای از روی لباس با سرکه باید آنرا مستقیما به لکه مرطوب بمالید. از بی رنگ بودن سرکه اطمینان حاصل کنید چون انواع دیگر سرکه می توانند به لکه بیفزایند. سرکه را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی لکه قرار دهید سپس آن را بشویید. برای از بین بردن بوی سرکه بهتر است از مواد شوینده برای این کار استفاده کنید.

از بین بردن لکه چای روی لباس روشن

پاک کردن لکه چای از روی لباس با جوش شیرین

برای پاک کردن لکه چای از روی لباس سفید و رنگی با جوش شیرین باید در حالی که لکه هم چنان مرطوب است یک لایه ضخیم از جوش شیرین را بر روی لکه چای بمالید. جوش شیرین تمامی لکه های باقی مانده بر روی لباس را به خود جذب می کند.

چگونه لکه چای را از روی لباس سفید پاک کنیم

آموزش ویدیویی پاک کردن لکه چای از روی لباس

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با روش از بین بردن لکه چای از روی لباس در کنار شما بودیم. چنان چه قبلا شما هم با این مشکل روبه رو شده اید و راه حل های خوبی دارید می توانید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی