Criminal record check certificate

معرفی نکات مهم در زمینه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه

۳
معرفی نکات مهم در زمینه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه
نمره 1 از 1 رای

همانطور که می دانید گواهی عدم سوء پیشینه مدرکی است که افراد در زمان استخدام شدن، دریافت معرفی ‌نامه و غیره به آن نیاز پیدا می‌ کنند. اگر شما هم به دنبال دریافت این گواهی هستید اما از چگونگی و محل دریافت آن بی اطلاعید در ادامه با آی آر میکس همراه باشید.

مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه چقدر است؟ آموزش پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

Criminal Record Check Certificate

بسیاری از شرکت‌ ها و سازمان ‌ها هنگام استخدام کارمندان و داوطلبان مشاغل از آنها می‌ خواهند تا نسبت به اخذ و پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام نمایند. تقاضا برای ارائه این گواهی، فقط به کار فرمایان محدود نمی‌ شود و ممکن است مواردی همچون مالکان (هنگام اجاره مسکن) و برخی برنامه‌ های آموزشی (هنگام ثبت نام برای گرفتن جواز کسب و کار و فعالیت های مرتبط) را نیز در بر گیرد.

گواهی عدم سوء پیشینه چیست؟

برای فهم سوء پیشینه ابتدا باید بدانیم پیشینه چیست. پیشینه در لغت به معنی سابقه هر چیزی است. اسم دیگر سوء پیشینه، سابقه است. اما در اصطلاح حقوقی، اوراق مربوط به گذشته یک امر حاضر را که در دست اقدام است گویند.

گواهی عدم سوء پیشینه را از کجا باید گرفت؟

به منظور گرفتن سریع گواهی عدم سوء پیشینه به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مراحل مرتبط با آن را طی کنید. توجه داشته باشید این خدمات در حال حاضر فقط در دفاتر تهران بزرگ، کرج، مشهد، اصفهان، اهواز، ارومیه، یزد، کرمان، قم، رشت و کرمانشاه ارائه می‌ شود.

مدارک لازم برای گواهی عدم سوء پیشینه

اگر شما هم به دنبال دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای اسنپ یا سایر مشاغل هستید مدارک درج شده در زیر را فراهم کرده و به مراکز مربوطه بروید.

۱- اصل و کپی شناسنامه

۲- اصل و کپی کارت ملی

۳- یک قطعه عکس جدید رنگی تمام رخ زمینه سفید بدون عینک (برای خانم ‌ها بدون آرایش)

۴- معرفی نامه از محل کار و یا تکمیل فرم درخواست

۵- همراه داشتن کد پستی ۱۰ رقمی به همراه آدرس کامل پستی

۶- پرداخت هزینه‌ های مربوطه از طریق دستگاه کارت خوان (POS) مستقر در دفاتر

توجه: واریز از طریق اینترنت، عابر بانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مدارک لازم برای گواهی عدم سوء پیشینه

توجه: در صورت نیاز به نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء پیشینه پرداخت مبلغ (پانزده هزار تومان) اجباری است که از طریق دستگاه ‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می گردد. البته هزینه های ذکر شده موقتی است و احتمال دارد در گذر زمان تغییر کند.

مدارک لازم برای گواهی عدم سوء پیشینه شیراز

– اصل شناسنامه عکس دار

– تصویر صفحه اول شناسنامه و توضیحات (در صورت وجود)

– اصل کارت ملی

– سه قطعه عکس ۳ در ۴ تمام رخ ( بدون کلاه و کراوات – خواهران با حجاب اسلامی)

– معرفی نامه

– اصل و تصویر صفحه مشخصات گذرنامه (جهت متقاضیان خروج از کشور)

– ارائه اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت (جهت متقاضیان ذکور متولد ۱۳۵۴ به بالا)

– به همراه داشتن آدرس کامل + کد پستی + تلفن.

تذکر ۱: افرادی که برای سفارتخانه ‌های خارج از کشور نیاز به گرفتن سریع گواهی عدم سوء پیشینه دارند، باید اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن را به عنوان معرفی نامه ارائه کنند.

مدارک لازم برای گواهی عدم سوء پیشینه شیراز

تذکر ۲: دفاتر به هیچ وجه حق انگشت نگاری برای افراد بالای ۷۰ سال را نداشته و این افراد در تهران باید به اداره سجل کیفری دادسرای تهران واقع در خیابان انقلاب – روبروی دانشگاه تهران- خیابان ۱۲ فروردین- ساختمان تبریزچی و در شهرستان بر اساس اعلام پلیس آگاهی  مراجعه نمایند.

تذکر ۳: اتباع خارجی جهت دریافت گواهی تشخیص هویت در تهران باید به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا واقع در خیابان دکتر شریعتی، نبش خیابان معلم، پشت فروشگاه اتکا و در شهرستان ‌ها به اداره اتباع خارجی مراجعه کنند.

مدت اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه

آنطور که در منابع ذکر شده مدت اعتبار این گواهی یک ماهه است و پس از این مدت کوتاه از درجه اعتبار ساقط می شود که البته این مدت لطف و ارفاقی است که قانون گذار به خرج داده و گرنه ممکن است فردی پس از گرفتن اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه بلافاصله مرتکب جرم شود. بنابراین این مدت عقلایی است و یقینا در ذهن قانون گذار چیزی بوده که چنین مدتی را تعیین کرده است.

گواهی عدم سوء پیشینه چند روزه صادر می شود؟

این روز ها صدور گواهی عدم سوء پیشینه فوری کار دشواری بوده و طولانی بودن مراحل آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

صدور گواهی عدم سوء پیشینه فوری

بنابر آنچه دادستان عمومی و انقلاب استان با تایید فرآیند طولانی صدور اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه می گوید: ” قبول دارم که فرایندی طولانی است چون باید از طریق چند مرجع تایید شود ولی اولین باری است که می شنوم ۵ تا ۶ روز به طول می انجامد. ما دارای یک مرکز رایانه متمرکز هستیم که گواهی ها به سرعت صادر می شوند. لذا بنده به ضرس قاطع می گویم که ۹۰ درصد چنین گواهی هایی در طول کمتر از یک ساعت در دستگاه قضایی داده می شود، مگر در مواردی مشکوک که باز هم در فاصله ۲ ساعت و نهایتا در یک و نیم روز سوء پیشینه در دستگاه قضایی صادر خواهد شد”.

ایشان همچنین عنوان داشت: ” وقتی مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه در دستگاه قضایی فقط یک ساعت یا کمتر از نیم روز طول می کشد پس اشکال کار را باید در دستگاه مرتبط دیگر یعنی نیروی انتظامی جستجو کرد “.

فرم درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

به منظور دریافت این فرم به راحتی می توانید با جستجوی ساده در اینترنت آن را دانلود کرده و یا به مراکز مربوطه پلیس +۱۰ مراجعه کنید تا این فرم را در اختیار شما قرار دهند.

سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

شاید برای شما پیش آمده باشد که پس از دریافت خدمات مختلف از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی قصد داشته باشید بدانید که فرآیند درخواست شما در چه مرحله‌ ای قرار دارد(پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه). مسلما برای این کار به صورت حضوری یا تلفنی اقدام نموده که با توجه به وجود ترافیک خیابان ‌ها و حجم مخاطبین دفاتر، متحمل صرف زمان زیادی شده ‌اید.

سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

شرکت پژوهش و توسعه ناجی در طرحی جدید برای حل این معضل و صرفه‌ جویی در زمان، با راه اندازی سامانه ۱۱۰۳۰۰ به اطلاع رسانی پیامکی از روند پیشروی خدمات ارایه شده در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) می‌ پردازد. برای عضویت در این سامانه هنگام اخذ خدمت در دفاتر می‌ توانید درخواست نمایید. سپس مرحله به مرحله پیشروی خدمات مختلف تقاضا شده توسط شما، از جمله صدور یا تمدید گواهینامه، پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و معافیت، کارت هوشمند سوخت و اماکن به شما پیامک خواهد شد.

نکته: لازم به ذکر است پیامک ها فقط به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل ارسال می ‌شوند. توصیه می شود در پایان این مطلب، نگاهی هم به روش های دریافت کارت معافیت دائم و موقت خدمت وظیفه عمومی بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به معرفی نکات مهم در زمینه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه پرداختیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. سام گفت:
    -1

    من ۱۱ سال در مالزی اقامت دارم . نیاز به سو پیشینه داشتم و در عرض دو (۲) روز به صورت برگه مقوایی شیک و با کلاس صادر کردند و فقط ۲۰ رینگیت کرفتند.

    • سایه گفت:
      2

      خب؟؟؟

    • فالغ گفت:
      0

      تو همون مالزی بمون تا علف زیر پات سبز بشه. اگه تو برگردی ایران کاری هم بهت بسپارن وجداناً کارتو مثل اون مالزیایی درست انجام می دی یا میشوی یه آدم جیم فنگ. پس مهم نیست کدام کشور چکار می کند مهم این است آیا مردم کدام کشور کارشان را درست انجام میدن .

تبلیغات متنی