آموزش ۶ روش بیرون آوردن ماشین از گل ، شن و ماسه

۴
آموزش ۶ روش بیرون آوردن ماشین از گل ، شن و ماسه
نمره 3 از 5 رای

فصل زمستان و بهار همواره پر از باران های دوست داشتنی بوده و حس ماجراجویی را در انسان تقویت می کند! در روزهای پر از باران همیشه لذت زیادی برای گشت و گذار در طبیعت وجود دارد اما به واسطه شرایط جاده ها و وسایل نقلیه، احتمال گیر کردن در خاک و گل وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این شرایط خاص و روش های مختلف بیرون آوردن ماشین از گل یا شن و ماسه بیاندازیم؛ با ما همراه باشید!

بهترین روش های روش بیرون کشیدن ماشین  از گل، شن یا ماسه چیست؟

How to get your Car Unstuck from Mud or Sand

شاید برای شما پیش آمده باشد که با خودروی خود، خواسته یا ناخواسته وارد گل یا شن شده باشید. در این حالت نباید نگران باشید و با کمی فکر و البته کمی دانش می توانید از شرایط نامساعد خود، به سلامت خارج شوید. در این مطلب آی آر میکس قصد داریم تا بیرون کشیدن ماشین از گل را به شما نشان دهیم و چندین روش مناسب برای این کار را با هم مرور کنیم.

در اوردن ماشین از گل

روش اول: بیرون اوردن ماشین از گل با استفاده از دو ماشین

همانطور که از اسم آن پیدا است، این روش هنگامی کاربرد دارد که دو خودرو در اختیار داشته باشید. با این روش و با رعایت چند نکته امنیتی، به سادگی می توانید عبور ماشین از گل را انجام دهید. برای شروع باید بدانید که خودروی شما باید خودروی قدرتمندی مثل ۴×۴ ها باشد و نیاز به تجهیزات نسبتا قدرتمندی هم دارید؛ یک طناب یا سیم بکسل مناسب برای کار شما کافی است. مراقب باشید که زنجیر یا طناب نازک یا مواردی که احتمال پارگی را دارند، می توانند صدمات جبران ناپذیری به افراد حاضر در صحنه یا خود ماشین ها وارد کنند.

ماشین از گل

روش دوم: در آوردن ماشین از چاله با عقب و جلو کردن

اگر روش اول برایتان فایده ای نداشت یا امکان استفاده از ماشین دوم را نداشتید، می توانید از روش دوم برای در اوردن ماشین از گل استفاده کنید. در این روش باید ماشین را عقب و جلو کنید و این کار را آنقدر ادامه دهید که از شرایط رهایی یابید! به صورت کلی این روش در آوردن ماشین از گل، نیازمند کمی حرکت خودرو به عقب و جلو می باشد، پس اگر ماشین شما کاملا گیر کرده، تاثیری از این روش نخواهید گرفت.

روش دوم: در آوردن ماشین از چاله با عقب و جلو کردن

روش سوم: درآوردن ماشین از ماسه با بیل

ممکن است خودروی شما در ماسه یا موارد مشابه گیر کند و هیچ روشی برای خارج کردن آن نداشته باشید. در این حالت می توانید از بیل یا وسایل مشابه با آن کمک بگیرید. این روش نیاز به توضیح خاصی ندارد و در عین حال شدیدا موثر می باشد. فقط کافی است یک بیل بردارید و تا جایی که می توانید اطراف لاستیک های خود را از گل یا ماسه خالی کنید. اگر بیل ندارید از دست یا هر وسیله مشابه دیگر می توانید کمک بگیرید. فقط باید فضای کافی برای حرکت حداقلی خودرو را به اطراف لاستیک ها بدهید تا بتوانید در آوردن ماشین از شن را انجام دهید.

روش سوم: درآوردن ماشین از ماسه با بیل

روش چهارم: درآوردن ماشین با کمک وسایل موجود

گاهی اوقات هیچ خودرویی در اختیار ندارید و وسایلی مثل طناب، بیل هم در اطراف خود برای در اوردن ماشین از گل پیدا نمی کنید. در این حالت باید از هر چیزی که پیدا می کنید استفاده لازم را ببرید! مثلا می توانید از قطعات چوب، سنگ، برگ یا هر وسیله مشابهی که به حرکت خودرو کمک می کند استفاده کنید. فقط کافی است تا این وسایل را به نوعی به اطراف لاستیک برسانید و از آن ها برای بیرون آمدن از گل یا ماسه، کمک بگیرید.

روش چهارم: درآوردن ماشین با کمک وسایل موجود

در آوردن ماشین از گل با زیر پایی؛ یکی از وسایل موجود که تاثیر بسیار خوبی برای عبور ماشین از گل به همراه خواهد داشت، کف پوش های درون ماشین ها است. می توانید این کف پوش ها را به اطراف لاستیک ببرید و سعی کنید با کمک آن ها، مسیر خوبی برای حرکت و بیرون آمدن ماشین از گل، ایجاد کنید. پیش از این درباره روش صحیح و اصولی بستن زنجیر چرخ صحبت کرده بودیم و پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مرور کنید.

در آوردن ماشین از شن

روش پنجم: استفاده از وزن ماشین برای بیرون آمدن از گل

یک روش درآوردن ماشین از گل، قرار دادن وزن اضافی بر روی چرخ های محرک ماشین است. البته این روش بیشترین استفاده را برای خودروهای با دیفرانسیل عقب دارد و شاید نتوان از آن در اکثر خودروهای محور جلو استفاده کرد. در هر صورت باید وزن بیشتری را بر روی لاستیک های محور وارد کنید اما هرگز این فشار را بر روی کاپوت اعمال نکنید که می تواند باعث خطراتی شود. توصیه می کنیم تکنیک های رانندگی در باران و روزهای مرطوب را هم از آی آر میکس مطالعه کنید.

استفاده از وزن ماشین برای بیرون آمدن از گل

روش ششم: درآوردن ماشین با خالی کردن باد لاستیک ها

در آوردن ماشین از شن: از این روش باید هنگامی استفاده کرد که گزینه های دیگر در دسترس نبوده یا به هر دلیلی موفقیت آمیز نبوده باشند. البته باید در ذهن داشته باشید که در صورتی می توانید باد لاستیک ها را به منظور در آوردن ماشین از گل کم کنید که پمپ باد یا تلمبه یا موارد مشابه در دسترس داشته باشید.

درآوردن ماشین با خالی کردن باد لاستیک ها

در غیر این صورت با مشکلات دیگری هم مواجه خواهید شد و پس از خروج از گل یا شن یا ماسه، نمی توانید به مسیر خود ادامه دهید! توصیه می کنیم در پایان مطلب، نگاهی هم به علل مختلف خاموش شدن ماشین بیاندازید تا دانش فنی خود درباره خودروها را افزایش دهید.

آموزش ویدیویی در آوردن ماشین از گل

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب نگاهی به چند روش بیرون کشیدن ماشین از گل انداختیم و چندین روش ساده برای انجام این مسئله را به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه گرفتار شدن در چنین شرایطی را دارید، روش های کلیدی خود برای بیرون آمدن از آن را با ما و کاربران در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۴ دیدگاه

  1. ارسلان گفت:
    10

    سلام
    من همین الان تو شن ساحل شمال گیر کردم !!( سمت تالش )
    گفتن تراکتورای اینجا پونصد میگیرن بوکسل کنن !!!
    سرچ کردم به اینجا رسیدم
    یک بنده خدایی اومد گفت کافیه رو شن ساحل آب بریزی
    متراکم میشه بعد راحت میاد بیرون
    دو لیتر آب ریختم دنده عقب تونستم بیام بیرون با نیم گاز و نیم کلاج!!!!!!
    شاید جایی به دردتون خورد !!!

  2. میثم گفت:
    9

    سلام بهترین کار اینه که جک بزنید زیر ماشین لاستیک بیاد بالا بعد زیر لاستیک رو با سنگ تخت پر کنید بعد جک رو بردارید و یه گاز کوچیک بدید در میاد
    مخصوصا وقتی سینی ماشین به کف چسبیده باید این کارو بکنید شاید لازم باشه زیر همه چرخها جک بزارید و ماشین رو بیارید بالا

    • حسام گفت:
      0

      فقط خانوما
      تو ساحل که گیر میکنن فقط گاز میدن
      جوری که جفت چرخ فرو میره دیگه چاره ای چز بگسل نیست
      خواهران محترم خواهشا از بی تجربگی اینقد سرخود کار نکنین و یکم به حرف دیگران گوش بدین
      ممنون

  3. سلین گفت:
    0

    ما الان تو ساحل کارادنیز گیر کردیم دوستم داره کل زیر ماشین و میکنه تا فردا هم فکر نکنم بیاد بیرون

تبلیغات متنی