شستن طلا

چگونه طلا را براق کنیم؟ آموزش ۳ روش جلا دادن و برق انداختن طلا

۰
چگونه طلا را براق کنیم؟ آموزش ۳ روش جلا دادن و برق انداختن طلا
نمره 1 از 1 رای

طلا یک فلز نرم و بسیار زیباست که از دیرباز برای مصارف زیبایی و استفاده شخصی کاربرد داشته است. اما این فلز به مرور زمان درخشندگی و جذابیت اولیه خود را که از کارگاه به دست آمده است از دست می دهد و به همین علت تصمیم گرفتیم تا امروز در آی آر میکس درباره روش جلا دادن و برق انداختن طلا مطالبی را با شما در میان بگذاریم

آموزش روش های خانگی جلا دادن و برق انداختن طلا

How to Polish Gold

طلا فلز گرانبهاییست که در کشور ما هم به عنوان وسیله حفظ ارزش و سرمایه گذاری و هم به عنوان یک لوازم جانبی پوشاک و زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد. طلایی که تازه خریده اید همیشه زیبا، صیقل خورده و براق است اما بعد از مدتی استفاده درخشندگی و براق بودن خود را از دست می دهد که به عبارتی به آن طلای سوخته می گویند. برق انداختن النگو طلاحلقه و برخی جواهرات در منزل کار راحتی است. بنابر این ما امروز مطالبمان را در سه بخش به شما ارائه می کنیم تا با آموزش روش های خانگی برق انداختن طلا، زیور آلات شما هیشه جلا و درخشندگی خود را حفظ کند.

اقدامات پیشگیرانه برای تمیز کردن و برق انداختن طلا

۱-نپوشیدن طلا در هنگام ورزش: برای جلوگیری از کدر شدن طلا هنگامی که در حال انجام ورزش های هوازی و فعالیت هایی هستید که موجب عرق کردن شما می شوند سعی کنید که از طلا و وسایل ساخته شده از طلا مانند گردنبند و انگشتر و حلفه استفاده نکنید. اگر امکان درآوردن طلای شما به دلیل سختی (مانند النگو) یا ترس از گم شدن و سرقت وجود ندارد حتما در اولین فرصت آن را با یک پارچه کوجچ بدون پرز خشک کنید.

ورزش

۲-از لوسیون ها استفاده نکنید: انواع خاصی از لوسیون های بدن برای پوست مناسب هستند اما هیچکدام برای طلای شما کارایی ندارند. بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی مانند لوسیون های بدن ،اسپری مو ، و انواع پرفیوم ها می توانند به درخشندگی و سلامت طلا و جواهرات شما آسیب بزنند. شما می توانید از این ها در حالی که طلا را پوشیده اید استفاده کنید اما مطمئن شوید که تماسی با طلا برقرار نمی کنند.

 برق انداختن طلا

۳-مراقب ضربه ها باشید: البته همیشه نمی توان هوشیاری صد درصد داشت اما سعی کنید مراقب ضربات احتمالی و سابیده شدن اشیای دیگر روی طلای خود باشید. سعی کنید در هنگام کارهای پرخطر مانند ضرف شستن و جابه جایی وسایل سنگین طلای خود را در بیاورید.

۴-از طلای ظریف کمتر استفاده کنید:  اگر طلای شما خیلی ظریف و به اصطلاح مجلسی هست از استفاده روزانه آن خودداری کنید زیرا هم احتمال خرابی و آسیب پذیری بیشتری دارند و هم تمیز کردن آن ها کار دشواری است.

طلای ظریف

در مقالات قبل از این در مورد دلایل علمی نشان دهنده فواید و ضرر طلا برای مردان و زنان مطالبی را به شما ارائه داده بودیم، در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

چگونه طلا را براق کنیم؟

۱-جوش شیرین و مایع ظرفشویی: احتمالا در مورد برق انداختن طلا با جوش شیرین چیزهایی شنیده اید یک ظرف آب را برداشته و مقداری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید سپس طلای خود را چند دقیقه در آن قرار دهید تا خوب خیس بخورد.

 برق انداختن طلا

۲-مسواک: نحوه برق انداختن طلا با مسواک باید بسیار با احتیاط و به نرمی انجام گردد. یک مسواک مناسب کودکان که بسیار نرم باشد را برداشته و با آن به آرامی طلای خود را ماساژدهید به هیچ عنوان فشار اضافی بر روی طلا وارد نکنید.

مسواک

۳-شستشو با آب ولرم: در این روش خانگی برق انداختن طلا باید بعد از استفاده از مسواک طلا را با آب گرم بشویید. اطمینان حاصل کنید که طلا دبه طور کامل از محلول نوشابه و جوش شیرین پاک شده باشد. و سپس طلا را دوباره باز بینی کنید که ببینید آیا از نتیجه خوشحال هستید یا خیر.

 برق انداختن طلا

۴-خشک کردن: طلایتان را با پارچه ای تمیز خشک کنید. دقت کنید که از حوله های کاغذی اجتناب کنید زیرا می توانند باعث خراشیدگی بر روی طلایتان شوند همچنین می توانید از یک جریان هوای خنک مانند سشوار با باد سرد یا پنکه ی رو میزی برای خشک کردن طلایتان استفاده کنید، اما حتما دقت کنید که فشار باد کم باشد و  حرارت هم از دمای اتاق پایین تر باشد.

 برق انداختن طلا

۵-پولیش نهایی: یک پارچه مخصوص جواهرات یا درصورت در دسترس نبودن پارچه مخصوص عینک را برداشته و با دقت تمام همه لک ها و گرد و خاک باقیمانده را پاک کنید.نکته مهم این است که روش برق انداختن طلا سفید  یا پلاتین به همین شکل گفته شده است.

 برق انداختن طلا

حذف خراش از طلا

۱-آب و مایع ظرفشویی: برای شستن طلا درمنزل ، طلا را در گام اول با مخلوط آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید و تلاش کنید که به آرامی آن را با دست مالش دهید. سپس با آب آن را بشویید

ر برق انداختن طلا

۲- آمونیاک: یک لیوان آمونیاک مایع و شش لیوان آب را در ظرفی مخلوط کنید. البته می توانید شستن طلا با سرکه را نیز با همین مقدار به جای آمونیاک امتحان کنید هرچند که آمونیاک بهترین روش برق انداختن طلا  در منزل محسوب می گردد،دستکش بپوشید و سپس طلای خود را به مدت یک دقیقه در این محلول رها کنید ،اجازه ندهید طلا به هیچ وجه بیش از یک دقیقه در آب و آمونیاک خیس بخورد و حتما بعد از ۶۰ ثانیه این طلا را از محلول بیرون بیاورید.

 برق انداختن طلا

۳-خشک کردن: با کمک یک دستمال بدون پرز و یا با کمک جریان هوا اجازه دهید تا طلایتان خشک شود و سپس اگر هنوز هم اثری از خش و خراش باقی بود این مراحل را تکرار کنید.

 برق انداختن طلا

آموزش ویدیویی بهترین روش جلا دادان و برق انداختن طلا

همچنین می توانید مطلب قبلی ما در مورد آموزش تصویری روش های خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی ماشین در خانه را هم مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری روش خانگی برق انداختن طلا در خانه را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید و یا تجربه ای در این زمینه کسب کرده اید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی