Protect Your Hair While You're Sleeping

با موی باز بخوابیم یا بسته؟ آموزش راه های مراقبت از مو در هنگام خواب

۰
با موی باز بخوابیم یا بسته؟ آموزش راه های مراقبت از مو در هنگام خواب
نمره 3.9 از 39 رای

حفظ سلامتی و زیبایی موی سر به ویژه برای خانوم ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این میان بافتن مو به مدل ها و شکل های مختلف علاوه بر زیبایی بر سلامتی هم اثر گذار خواهد بود. اما آیا این مساله موقع خوابیدن هم صدق می کند؟ با ما همراه باشید تا با شیوه های مراقبت از مو در هنگام خواب آشنا شوید.

نحوه صحیح خوابیدن برای جلوگیری از ریزش مو

Ways To Protect Your Hair While You’re Sleeping

اگر موهایتان را به تازگی رنگ کرده اید یا دارای موهای حساس و شکننده ای هستید احتمالا بیش از همه به فکر چگونگی حفظ سلامتی موهایتان افتاده اید. یکی از روش های حفظ شادابی مو کسب اطلاعات در زمینه نحوه صحیح خوابیدن برای جلوگیری از ریزش مو است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

بهترین حالت مو در خواب چیست؟

پس از یک روز کاری طولانی، شاید همه چیزی که بخواهید این است که موهای خود را به هر شکلی که می خواهید ببندید. اما آیا در هنگام خواب هم این کار را می کنید؟ برخی معتقدند که بستن مو در شب می تواند باعث ریزش آن شود. در حالی که بعضی افراد عقیده ای کاملا برعکس دارند. پس باید چه کرد؟ در جواب این سوال می توان گفت که این قضیه ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد. گرچه نبستن و باز گذاشتن مو هنگام خواب، ایده بدی به نظر نمی رسد ولی برخی افراد عقیده دارند که این کار می تواند باعث به هم ریختن موها در هنگام بیدار شدن شود.

باز گذاشتن مو هنگام خواب

این افراد ترجیح می دهند که با موهای بافته شده به استقبال خواب بروند. اگر از این دسته افراد هستید بهتر است اقلا نحوه بستن مو هنگام خواب را که در ادامه به آن اشاره می کنیم رعایت نمایید:

  1. اگر موی صافی دارید آن را به شکل دم اسبی ببندید تا هنگامی که در صبح از خواب بیدار می شوید موهایتان وز نشود.
  2. اگر موهای بلندی دارید و تمایل به گره زدن آن ها دارید، بهتر است آن را محکم نبندید به گونه ای که باعث شکستن رشته های مو نشود.
  3. اگر از موهای مجعد یا فر بهره می برید بهتر است آن ها را به گونه ای ببافید که در بالای سرتان جمع شوند. مطمئن شوید که اینجا هم موهای خود را زیاد محکم نبسته اید.
  4. از بافتن موهای خود هنگام خیس بودنشان اجتناب کنید. حداقل ۸۰% مو باید خشک شده باشد تا بتوان به خوبی آن را بست و به حالت مورد نظر در آورد. همچنین اگر از سشوار برای خشک کردن موها استفاده می کنید بلافاصله آن ها را نبندید یا با روسری نپوشانید. بلکه اجازه هید چند دقیقه ای از زمان استفاده از سشوار بگذرد.

می توانید در مطلب روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر به شیوه های افزایش موهای سرتان مسلط شوید.

روش های مراقبت از مو در هنگام خواب

اگر موهای آسیب پذیری دارید یا اینکه می خواهید از حفظ سلامت موهای خود تا حد امکان اطمینان حاصل کنید، حتما موارد زیر را در هنگام خوابیدن رعایت کنید:

موهایتان را قبل از خوابیدن خشک کنید

همانطور که در بخش قبلی گفته شد بهتر است برای مراقبت از مو قبل از اینکه موهایتان را ببندید حتما آن ها را خشک کنید. این قاعده در هنگام خوابیدن هم پا برجاست. موها در هنگام خیس بودن در ضعیف ترین حالت خود قرار دارند. بنابراین با خوابیدن روی این موهای خیس بیش از پیش باعث شکستن و خرابی آن ها خواهید شد.

مراقبت از مو قبل از خواب

اجتناب از بستن مو در شب

شاید فکر کنید که بستن موها در هنگام خواب بهتر باشد. ولی توجه داشته باشید که بستن و بافتن موها برای مدتی طولانی می تواند باعث آسیب پذیری آن ها در طول زمان شود. با این حال اگر همچنان ترجیح می دهید با موهای بسته شده به خواب بروید مواردی را که در بخش قبلی گفته شد حتما مرور کنید.

روی بالش ابریشمی بخوابید

ابریشم یا ساتن به مراتب لطیف تر از موهای شما است. بنابراین بهترین گزینه برای گذاشتن موها روی آن در هنگام خوابیدن است.

فواید بافتن مو هنگام خواب

موبند برای مراقبت از مو

اگر موهای خود را به شکل های متفاوت می بافید به جای اینکه برای ثابت نگه داشتن حالت آن از کش استفاده کنید، از موبندهایی نرم و با جنس مرغوب بهره ببرید.

بستن مو در شب

استفاده از برس مو قبل از خوابیدن

با موهایی در هم و پیچ خورده به تختخواب نروید. زیرا این حالت می تواند در طول شب بدتر هم شود. برای مراقبت از مو در هنگام خواب حتما قبل از خوابیدن موهای خود را برس بکشید تا حالتی بهتر به آن بدهید.

باز گذاشتن مو هنگام خواب

از روسری ابریشمی استفاده کنید

پیش از این به اهمیت داستفاده از بالش های ابریشمی اشاره کردیم. همین قضیه در رابطه با روسری هایی که استفاده می کنید نیز صادق است.

بافتن مو هنگام خواب

استفاده از روغن درمانی برای مراقبت از مو

اگر موهایتان ضعیف است بهتر است قبل از خواب روغن موی متناسب با نوع موهای خود را بزنید تا در طول شب باعث حفاظت از آن در برابر عوامل و شرایط مخرب محیطی شود. حتما به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از این روش، وقتی از خواب بیدار می شوید موهای خود را شسته و سپس خشک کنید.

ریزش مو

جهت جلوگیری از ریزش مو می توانید  به مطلب درمان ریزش مو با تخم مرغ مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست به این پرداختیم که آیا بافتن مو هنگام خواب به آن آسیب میزند یا نه. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این خصوص دارید آن را با ما در قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی