How to Drink Protein Powder

آموزش راه های خوردن پودر پروتئین در روز های غیر تمرین و بعد از ورزش

۰
آموزش راه های خوردن پودر پروتئین در روز های غیر تمرین و بعد از ورزش
نمره 3 از 2 رای

پودرهای پروتئین بین ورزشکاران برای تقویت بدن و ساخت عضله و افزایش حجم بسیار پرطرفدار است مانند سایر چیز ها در این مورد نیز نیاز است تا شما در ابتدا با نحوه مصرف و اصول استفاده از آن آشنا شوید بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد آموزش راه های خوردن پودر پروتئین در روز های غیر تمرین و بعد از ورزش مطالبی را به شما ارائه می دهیم.

آموزش طریقه مصرف پودر پروتئین وی برای خانمها

How to Drink Protein Powder

پودر پروتئین برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال حجم دهی ،عضله سازی و تقویت بدن تحت شرایط سخت تمرینی هستند بسیار مناسب است شما می توانید این پودر ها را از فروشگاه های مجاز مانند داروخانه ها خریداری کنید. پیش از این در مطلبی با عنوان ۴ روش حرفه ای تشخیص اصل یا تقلبی بودن مکمل ، کراتین ، گلوتامین آمینو و.. تقلبی مصرف نکنید! به بررسی چگونگی تشخیص مکمل های بدنسازی اصل از بدل پرداخته بودیم. امروز در ادامه این مقاله ، شما را با فرآیند انتخاب یک مکل پروتئین خوب از بین انواع پودر پروتئین و همچنین نحوه مصرف آن آشنا می کنیم. در هنگام انتخاب یک مکمل مشورت با پزشک و یک مربی کاربلد بسیار می تواند مفید واقع شود.

انتخاب پودر پروتئین مناسب از بین انواع پودر پروتئین

طریقه مصرف پروتئین وی: یکی از انواع پروتئین های موجود در بازار است که ترکیبی از پروتئین های جدا شده از آب  پنیر می باشد. این پروتئین بسیار سریع الهضم است و می تواند به عنوان یک وعده مقوی قبل از تمرین مصرف شود. البته مصرف آن بعد تمرین هم مناسب است و کمک می کند تا عضلات شما به سرعت توانشان را بازیابی کنند. مصرف پروتئین وی در روزهای غیر تمرین در روزهای غیر  تمرین ایرادی ندارد اما در دوره ریکاوری توصیه نمی شود

طریقه مصرف پروتئین کازئین: این پودر و پودر پروتئین نخود به آرامی هضم می شوند پس آن ها را در آخر شب به منظور ریکاوری و حفظ سلامت بدن استفاده کنید.

طریقه مصرف پروتئین سویا و تخم مرغ:  انواع پودر های مبتنی بر پروتئین سویا و تخم مرغ در بازار وجود دارد. این پودرها به دلیل داشتن انواع و اقسام آمینو اسیدها می توانند نقش بسزایی در عضله سازی برای شما ایفا کنند. عموما قیمت پروتئین های مبتنی بر سویا ارزان تر از پودرهای پروتئین تخم مرغی است.

طریقه مصرف پروتئین دانه کنف یا برنج: خیلی ها این گروه را در رده پروتئین ها جای نمی دهند این دسته به دلیل داشتن کربوهیدرات و مواد مغذی زیادی مانند ویتامین B کمک زیادی به بازسازی بدن و عضله سازی می کنند اما به تنهایی برای تامین پروتئین بدن ورزشکاران کافی نیستند.

پروتئین وی

زمان بندی و تعیین میزان درست مصرف پودر پروتئین

چه زمانی پود پروتئین را مصرف کنیم؟ در گام اول شما باید مصرف پروتئین روزانه خود را بررسی کنید. هر فرد به ازای هر کیلوگرم وزن به ۰٫۸ گرم پروتئین نیاز دارد به عبارتی فردی با وزن ۷۰ کیلوگرم روزانه به ۵۶ گرم پودر پروتئین نیاز دارد. پس اگر کمبود پروتئین دارد قبل از هرکاری باید رژیم غذایی خودتان را اصلاح کنید. برنامه ها و سایت های مختلفی وجود دارند که میزان پروتئین ( و سایر مواد موجود) موجود در هر ماده غذایی را به شما می گویند.

خوردن پودر پروتئین

در حالی که میزان گفته شده برای اکثریت افراد کافیست ورزشکاران باید دو برابر این میزان ( ۱٫۶ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ) را مصرف کرده و به بدن وارد کنند. قراردادی وجود ندارد که به شما بگوید مصرف پروتئین قبل یا بعد از ورزش خوب و مناسب است هر زمان که راحت تر هستید شیک پروتئینتان را استفاده کنید. زمان بندی کنید تا بین هر بار مصرف روزانه تان ۳ تا ۴ ساعت فاصله بیفتد و هرگز کل مصرفتان را در یک روز انجام ندهید.

شیک پودر پروتئین خانگی

طریقه مصرف پروتئین وی: شیک های پروتئین به دو شکل مخلوط در آب یا مخلوط در شیر ساخته می شوند. نمونه های مخلوط در آب بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و کالری زیادی هم ندارند خصوصا کسانی که به دنبال کاهش وزن در عین عضله سازی هستند از مخلوط آب بیشتر استفاده می کنند.

خوردن پودر

شما می توانید از برخی میوه ها مانند موز ، انبه و توت برای طعم دهی استفاده کنید اما از میوه های آب دار مانند انگور و نارنگی استفاده نکنید زیرا باعث آبکی شدن و رقیق شدن شیک شما می شوند. یک فنجان شیر یا آب را داخل مخلوط کن ریخته و سپس دو قاشق پودر را به آن اضافه کنید.در ادامه می توانید انواع میوه مانند موز و دانه ها ی مغذی مانند بادام و پسته را به ترکیبتان اضافه کنید.

پودرتان را با نوشیدنی مخلوط کنید

یک راه دیگر مصرف پودر پروتئین این است که آن را با سایر نوشیدنی های آماده مخلوط کنید ساده ترین این کار ریختن ۱ قاشق پودر پروتئین داخل یک لیوان آب و هم زدن آن است. این کار شاید زیاد استادانه نباشد و محلولتان هم مثل محلول های بالا خوشمزه نشود اما کمک می کند تا شما بتوانید از جذب کالری اضافی خودداری کنید. پروتئین و  پودر پروتئین برای لاغری  هم استفاده می شود زیرا باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و از سوی دیگر میزان اشتها را نیز کم می کند.

خوردن پودر

مورد دیگر این است که پودر پروتئین با شیر مخلوط شود این مورد بین خانم های دارای پوکی استخوان و سایر افرادی که با کمبود کلسیم  مواجه هستند بسیار پر طرفدار است در کل کسانی که پودر پروتئین برای خانمها را توصیه می کنند مخلوط شدن آن با شیر را به دلیل داشتن ویتامین D  و کلسیم بیشتر توصیه می کنند. در نهایت یک راه دیگر این است که پودر پروتئینتان را با قهوه صبحگاهی مخلوط کنید تا به نتایج بهتری برسید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروزه ثابت شده است ورزش بدنسازی در کنار انجام سایر ورزش ها میتواند توانایی های شما را در آن ورزش نیز بهبود ببخشد، اما شما باید قبل از مصرف انواع پودر ها به فکر برنامه صحیحی برای انتخاب و شیوه مصرف باشید. امروز سعی کردیم شما را با چند روش استفاده از پودر پروتئین آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید لطفا در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی