آموزش تصویری نحوه طراحی و ساخت میز پینگ پنگ چوبی در خانه

آموزش تصویری نحوه طراحی و ساخت میز پینگ پنگ چوبی در خانه

۰
آموزش تصویری نحوه طراحی و ساخت میز پینگ پنگ چوبی در خانه
نمره 4.1 از 29 رای

پینگ پنگ یکی از سرگرمی هایی است که بین اقشار مختلف جامعه طرفداران خودش را دارد. خوشبختانه این بازی نیاز به امکانات خاصی ندارد و صرفا با فراهم کردن یک میز مناسب می توان از انجام یک بازی دو نفره لذت برد. جالب است بدانید که با اندکی مهارت می توانید این میز را با دستان خود هم بسازید. در این مطلب می خواهیم به آموزش نحوه ساخت میز پینگ پنگ در خانه بپردازیم.

چگونه با چوب میز پینگ پنگ بسازیم؟

How to Build a Ping Pong Table

قبلا در آی آر میکس به آموزش ساخت چوب بیلیارد پرداخته بودیم. در همین راستا این بار می خواهیم شما را با آموزش ساخت میز پینگ پنگ همراه کنیم تا با استفاده از ابزارهایی که در هر خانه ای پیدا می شود و با دستان خودتان میز مناسب برای یک بازی پینگ پنگ را فراهم نمایید.

گام اول نحوه ساخت میز پینگ پنگ

می خواهیم یک میز پینگ پونگ مطابق با استاندارد بین المللی، سبک، چوبی و با قطعاتی قابل جداسازی بسازیم. توجه کنید که در نقشه داده شده، تمامی ابعاد به سانتی متر است و هر سانتی متر معادل ۰٫۳۹۳۷ اینچ است. جنس مصالح از چوب بوده و نیاز نیست سطح آن کاملا صاف باشد. فقط کافیست کمی تراش بخورد.

چگونه با چوب میز پینگ پنگ بسازیم؟

گام دوم طرز ساخت میز پینگ پنگ

در این قسمت از آموزش ساخت میز پینگ پنگ نوبت به پایه های میز است (طرح ۲). برای انجام  این قسمت، از ۴ پایه استفاده می کنیم که جهت تقویت هر کدام، از اتصالاتی که با پیچ و مهره بسته می شوند استفاده خواهیم نمود. توجه کنید که این ۴ بخش باید فاصله مناسبی از سطح زمین داشته باشند تا ابعاد نهایی سطح میز و کف مطابق استاندارد، ۷۶ سانتی متر باشد. بنابراین اگر خیلی بلند بودند آن ها را به اندازه مناسب برش دهید. ابتدا باید یک شکاف برای پشتیبانی گیره ها ایجاد کنیم.

آموزش ساخت میز پینگ پنگ

سپس با استفاده از یک تسمه مدور، اتصالات بین گیره ها را بررسی می کنیم. حالا با استفاده از دریل، مکان های مورد نظر برای استفاده از پیچ و مهره را مشخص و ایجاد می کنیم. سپس پیچ و مهره های مورد نظر را، نه خیلی سفت و نه خیلی شل با هم جفت می کنیم. برای سوراخ هایی به قطر یک سانتی متر، استفاده از پیچ هایی با قطر ۰٫۶ می تواند ماسب باشد.

گام سوم ساخت میز پینگ پنگ تاشو

طبق طرح ۳ در طراحی ساخت میز پینگ پنگ به ساخت تکیه گاه های میز میپردازیم. تخته چوبی محکمی را با استفاده از گیره های نگهدارنده و با پیچ های چوبی مناسب به کار می گیریم. سپس تکیه گاه های میز را برای ایجاد سوراخ های مورد نظر دریل می کنیم. سوراخ هایی که باید گیره ها را در  آن ها به کار ببریم. برای اینکه بعدا بتوانید موقعیت میز را به شکل راحت تری تغییر دهید بهتر است تکیه گاه ها خیلی محکم مونتاژ نشوند.

نحوه ساخت میز پینگ پنگ

گام چهارم ساخت میز پینگ پنگ در خانه

حالا مطابق مراحله ۴ ساخت میز پینگ پنگ کار روی میز را آغاز می کنیم. دو قطعه تخته چندلا (با ضخامت ۱٫۶ سانتی متر) را در ابعاد اسمی برش می زنیم. تکیه گاه های اصلی را با پیچ های چوبی که با یک لایه چسب تقویت شده، ثابت می کنیم. سپس با استفاده از براکت های فلزی، چسب و پیچ های چوبی، پین های میز را درست می کنیم. با بهره گیری از میله های چوبی با سطح مقطع مربعی شکل، می توانیم یک قاب بسازیم، قسمت های مورد نظر را توسط براکت های فلزی مونتاژ کرده و با چسب و پیچ های چوبی آن را روی میز ثابت کنیم. ساخت قاب اجباری نیست اما می تواند نگه دارنده بسیار خوبی برای سازه است.

طراحی ساخت میز پینگ پنگ

گام پنجم ساخت میز پینگ پنگ

در این مرحله از ساخت میز پینگ پنگ در خانه باید به سراغ تور وسط میز که تحت عنوان نت شناخته می شود برویم. ابتدا برای کیله های نگه دارنده این توری، میله ای با سطح مربعی و ابعاد ۲ در ۲ سانت ببریده و سپس توری را صفحه اصلی را با استفاده از پیچ های چوبی با آن تراز و ثابت کنید. برای جاگذاری پین های اصلی، باید این صفحه را دریل کنید. در نهایت محورهای اصلی با پیچ های چوبی ثابت می شوند. برای تهیه نت می توانید به فروشگاه ها مراجعه کنید یا از توری های معمولی استفاده نمایید.

طرز ساخت میز پینگ پنگ

گام ششم ساخت میز پینگ پنگ خانگی

مطابق طرح ۶ برای ساختن پین های نت از میله چوبی با اندازه مناسب استفاده می کنیم و یک تخته یا نوار بزرگتر روی سر آن می گذاریم.

مراحل ساخت میز پینگ پنگ

گام هفتم آموزش ساخت میز پینگ پنگ

حال نوبت به نقاشی و تزئین میز می رسد. ترتیب رنگ آمیزی به صورت زیر خواهد بود:

  1. پوشش اولیه: دو لایه جلا برای سطح چوب ( رنگ سبز یا آبی ).
  2. علامت گذاری خطوط با رنگ پایه سفید.
  3. روکش نهایی: دو لایه جلای شفاف برای کف های چوبی (پارکت). این روکش، مقاومت و سختی لازم را جهت عملکرد خوب را فراهم می کند. اجزای دیگر را می توانید طبق سلیقه خود رنگ آمیزی کنید.

گام هشتم مراحل ساخت میز پینگ پنگ

حال با توجه به شکل زیر می توانید میز را مونتاژ کنید. برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. پایه های میز را در فاصله مناسب از هم قرار دهید.
  2. تکیه گاه های میز را روی این پایه ها قرار داده و پین های مربوطه را در محفظه خود قرار دهید.
  3. قطعات میز را روی این تکیه گاه ها قرار داده و پین های آن ها را وصل کنید.
  4. برای قرار دادن نت، سوراخ های روی نگه دارنده های آن را با سوراخ های خود نت تراز کرده و سپس آن را زیر میز قرار دهید.
  5. در نهایت پین های نت را قفل کنید.

 

ساخت میز پینگ پنگ تاشو

آموزش ویدیویی ساخت میز پینگ پنگ در خانه

نحوه ساخت میز بیلیارد خانگی را هم می توانید در آی آر میکس فرا بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره طراحی ساخت میز پینگ پنگ با هم صحبت کردیم و یک روش بسیار کم هزینه را برای ساخت این میز به شما ارائه کردیم تا بتوانید به راحتی به یک ورزش و بازی هیجان انگیز با خانواده خود بپردازید. اگر شما هم تجربه ساخت میز پینگ پنگ را داشته اید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی