بهترین ایده های عکاسی در باران و هوای پاییزی

بهترین ایده های عکاسی در باران و هوای پاییزی

۰
بهترین ایده های عکاسی در باران و هوای پاییزی
نمره 4.5 از 2 رای

زمانی که طوفان شده و باران با شدت می بارد، بیشتر مردم دوست دارند در خانه دور هم جمع شده و یک فنجان چای داغ میل کنند. اما عکاسان جزو این اکثریت نیستند. برای بیشتر عکاسان، انگیزه تسخیر دنیا از طریق لنزهای دوربین و به روش های منحصر به فرد، از میل به راحتی و استراحت بیشتر است. اگر شما تازه در این عرصه وارد شده اید در این مطلب آی آر میکس با چند ایده عکاسی در پاییز آشنا خواهید شد.

چگونه بهترین عکس ها را در باران بگیریم؟

practical rain photography tips

پیش از این در آی آر میکس به این پرداختیم که چگونه در عکس خوب بیفتیم. این بار می خواهیم شما را با چند ایده عکاسی در هوای بارانی همراه کنیم تا در این روزهای بارانی هم از لذت عکاسی غافل نشوید.

آموزش عکاسی در باران

این روزها اکثر دوربین های دیجیتال ضد آب هستند و می توان در مه سبک یا باران اندک از آنها استفاده کرد. با این حال اگر در معرض بارندگی سیل آسا هستید، مطمئن شوید که از وسایلتان محافظت کافی به عمل می آورید.

عکاسی در هوای بارانی

همیشه برای عکاسی در هوای بارانی نیاز به آوردن تجهیزات بزرگ محافظت از ابزار خود نیستید. یک راه آسان برای ضد آب کردن ابزار، خرید ابازرهای پوششی مناسب این کار است. همچنین می توانید از خلاقیت خودتان هم استفاده کنید. یک کیسه پلاستیکی را برداشته و روی دوربین و لنز آن بکشید، انتهای کیسه را سوراخ کرده تا بتوانید از سوژه مورد نظر خود عکاسی نمایید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در باران

اگر به هیچ وسیله ای دسترسی نداشتید، یک چتر روی سرتان بگیرید و منطقه خشکی پیدا کنید و مشغول عکس برداری شوید. همچنین می توانید درون ماشین یا خانه مانده و از پنجره عکاسی کنید. پس از اینکه کارتان را تمام کردید، به یاد داشته باشید که با استفاده از پارچه لنز قطرات باران روی لنز را خشک کرده و با حوله، باقی ابزار را خشک کنید.

دنبال انعکاس در آب باشید

ایده عکاسی با چتر

وقتی که باران تمام شد و خیابان ها و دست اندازها صاف شدند می توانید با بازتاب های باقیمانده روی زمین بازی کنید. فیلم سازان و عکاسان اغلب این اثر را با ریختن آب روی زمین برای گرفتن بازتاب های برجسته خلق می کنند.

ایده عکاسی در پاییز

شما می توانید از این هدیه طبیعت استفاده کنید. با قدم زدن در خیابان های خیس در شب می توانید اثر جالبی را خلق کنید یا با عکاسی از سوژه ها در مقابل بازتاب هایشان در آب، کار خلاقانه ای انجام دهید.

ژست عکس در باران

ایده عکاسی در پاییز

مگر در بعضی از موارد، دیدن قطرات باران در عکس کار دشواری است. یک تکنیک ساده برای این کار استفاده از نورپردازی در پس زمینه است. برای نورپردازی پشت سوژه تان، دکمه فلاش دوربین را خاموش کرده و روشنایی پس زمینه را خودتان ایجاد کنید.

آموزش عکاسی در باران

از تیرهای چراغ برق برای روشن کردن قطرات باران استفاده کنید.

ژست عکس در باران

از نور روشن در آسمان یا از چراغ های جلو اتومبیل هم می توانید استفاده کنید. شما می توانید از منابع مختلفی به عنوان نور پس زمینه بهره ببرید.

عکاسی در هوای بارانی

ایده عکاسی با چتر

گاهی اوقات به خود باران نیاز ندارید اما به سرنخ هایی که باران را نشان می دهد، نیاز دارید. یکی از راه های خوب در این زمینه عکس گرفتن از چترها، بارانی ها، گودال های آب و بازتاب قطرات باران روی زمین است. مثلا یک چهار راه عادی را در نظر بگیرید که در یک قاب با چتر پوشانده شده باشد.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در باران

یا نمای تاریک، خیس و خالی خیابان لندن با کیوسک تلفن قرمز که یک تضاد را ایجاد می کند.

ایده عکاسی با چتر

یا نمای یک بازار تاریک که با یک چتر بنفش روشن می توان آن را دگرگون کرد.

ژست عکس در باران

زیبایی را در هوای بد پیدا کنید

از گرفتن عکس پرتره و ژست گرفتن در باران نترسید. فضای سرد و مرطوب با یک نور پردازی لطیف می تواند حالت زیبایی را برای عکاسی بسازد.

عکاسی در هوای بارانی

اگر می خواهید عکاسی کنید و هوا در حال روشن شدن است، لازم نیست کارتان را تعطیل کنید. با تغییر حالت عکاسی حتی شانس این را خواهید داشت که تصویر قدرتمندتری را خلق کنید. فقط مطمئن باشید که جای امنی هستید و پس از کار خودتان را خشک کنید.

عکاسی در هوای بارانی

رنگین کمان را از دست ندهید

اگر زمانی که در هوا رطوبت وجود دارد، خورشید شروع به بیرون آمدن کند، ممکن است بتوانید رنگین کمان را ببینید. رنگین کمان زمانی ایجاد می شود که نور از طریق قطرات آب موجود در هوا شکسته و پراکنده شود که یک قوس رنگارنگ کم رنگ درست می شود. بنابراین اگر باران می بارد و خورشید بیرون می آید مواظب باشید رنگین کمان احتمالی را که می تواند یک ایده عکاسی فوق العاده باشد، از دست ندهید.

ژست عکس در باران

یک طوفان را شکار کنید

طبیعت بسیار زیباست. این را حتی می توانید در طوفان هایی که ایجاد می شود نیز مشاهده نمایید.

چگونه بهترین عکس ها را در باران بگیریم؟

اگر یک طوفان صاعقه ای در حال نزدیک شدن است، ابتدا یک جای امن پیدا کرده و بعد از عبور طوفان، از آن عکاسی کنید. برای این کار کافی است سه پایه خود را بیرون بیاورید و دیافراگم دوربین خود را بین f8 و f14 قرار دهید تا تمام صحنه در کانون توجه قرار گیرد.

بهترین ایده های عکاسی در باران و هوای پاییزی

از تنظیمات دوربین برای عکاسی در باران و در هوای طوفانی نباید غافل شوید. برای عکس گرفتن از صاعقه، باید زمان طولانی تری بین ۵ تا ۱۰ ثانیه را تنظیم کنید. همچنین می توانید برای گرفتن عکس، یک گیره صاعقه (پیوست دوربین که توسط رعد و برق ایجاد می شود) را خریداری کنید.

ایده عکاسی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس با موضوع عکاسی در هوای بارانی با شما بودیم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی