Find the Best Water Heater

راهنمای خرید ؛ نحوه انتخاب پکیج دیواری برای ساختمان با ظرفیت مناسب

۰
راهنمای خرید ؛ نحوه انتخاب پکیج دیواری برای ساختمان با ظرفیت مناسب
نمره 5 از 1 رای

رفته رفته به فصل سرد سال نزدیک می شویم و داشتن خانه و البته یک حمام داغ، اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. راه های زیادی برای گرم کردن خانه و آب مصرفی اهالی آن وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از پکیج مناسب خواهد بود. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه انتخاب پکیج برای ساختمان با ظرفیت مناسب را با هم بررسی کنیم.

چگونه بهترین و مناسبترین پکیج دیواری موجود را انتخاب کنیم ؟

Find the Best Water Heater

برای تهیه گرمای مورد نیاز خانه و حمام، انواع مختلفی از پکیج ها اختراع و ساخته شده اند. پکیج ها به طور کلی دستگاه هایی کارآمد هستند که به خوبی جای موتورخانه های گران، حجیم و خطرناک را گرفته اند. این دستگاه ها می توانند آب و گرمای مورد نیاز خانه ها را تامین کنند. خانه ای که گرمای مطبوعی برای شستشو، حمام و استراحت داشته باشد، به آرامش نسبی خواهد رسید. پس از این که روش های دیگر گرم کردن خانه را با هم بررسی کردیم، میخواهیم به شما نحوه انتخاب بهترین و مناسبترین پکیج دیواری موجود در این مطلب می خواهیم مهمترین نکات در انتخاب پکیج مناسب برای خانه ها را برایتان فهرست کنیم.

انتخاب پکیج مناسب

چرا انتخاب پکیج دیواری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

همانطور که گفته شد، پکیج ها به خوبی جای موتورخانه های قدیمی را گرفته اند و برای همین انتخاب پکیج دیواری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پکیج دیواری در حال حاضر بیشترین استفاده را در خانه ها دارد. پکیج ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند، ایمنی بسیار زیادی داشته و اکثر مصرف کنندگان را راضی نگه می دارند. بهره وری و اثربخشی این دستگاه ها بسیار بالا بوده و به گاز کمی نیاز خواهند داشت. باید توجه داشت که فقط انواع دارای فن پکیج های دیواری می توانند استانداردهای جهانی را رعایت کنند. این پکیج ها علاوه بر گرمای محیط، گرمای آب لازم خانه را هم فراهم می کنند.

موارد مهم در انتخاب پکیج مناسب

عوامل زیادی در انتخاب پکیج مناسب نقش بازی می کنند. ویژگی های اساسی ساختمان شما، تعیین کننده پکیج شما هم خواهند بود. طبیعتا پکیج مناسب برای آپارتمان ۱۰۰ متری با ساختمانی که ۷۰ متر یا ۱۵۰ متر وسعت دارد متفاوت خواهد بود. پس اولین عامل در انتخاب پکیج مناسب، متراژ خانه خواهد بود. مورد بعدی مقدار آبی است که اهالی خانه به طور روزانه مصرف می کنند. قطعا خانه ای که شستشو و حمام در آن زیاد باشد، نیاز به پکیج قوی تری خواهد داشت.

آب داغ

از دیگر موارد مهم در انتخاب پکیج مناسب، اکسیژن مورد نیاز دستگاه خواهد بود. ضمن این که باید به دودکش ساختمان توجه ویژه ای داشت. کل مواردی که گفته شد، ما را به سمت محاسبه سرانگشتی ظرفیت پکیج خواهد رساند که در بخش بعدی آن را ذکر می کنیم.

محاسبه سرانگشتی پکیج

محاسبه سرانگشتی ظرفیت پکیج دیواری

با دانستن از وضعیت ساختمان و میزان نیازی که اهالی خانه به آب گرم دارند، می توان به صورت حدودی اقدام به انتخاب پکیج مناسب کرد. پس از این که موارد کلیدی را بررسی کردید، می توانید پکیج خود را انتخاب کنید. مثلا انتخاب پکیج ایران رادیاتور را انجام داده و گزینه مناسبی برای خود دست و پا کنید. محاسبه سرانگشتی پکیج یعنی انتخاب پکیج مناسب با توجه به وضعیت آب و هوای کشور.

انتخاب پکیج

به عنوان مثال در هوای مرطوب و شرجی اما معتدل، به ازای هر متر مربع چیزی در حدود ۹۰ وات انرژی لازم خواهد بود. این رقم در شهرهای کوهستانی مثل تهران که آب و هوای نسبتا گرم و خشکی دارند، به ۱۲۰ وات می رسد. شهرهای جنوب کشور که هوای مرطوب اما گرمی دارند، مصرف انرژی پایینتری خواهند داشت و چیزی در حدود ۷۰ وات انرژی مصرف می کنند. بعد از این که این محاسبه سرانگشتی پکیج را انجام دادید، می توانید به انتخاب پکیج بوتان یا موارد مشابه بپردازید.

بهترین پکیج دیواری کدام است؟

حالا که محاسبه سرانگشتی پکیج را انجام دادید و نوع پکیج خود را انتخاب کردید، باید چند مورد کلیدی را هم مد نظر داشته باشید. هنگام خرید پکیج باید در ذهن داشته باشید که بهترین پکیج دیواری چنین مشخصاتی خواهد داشت:

  • اگر قسمتی از دودکش پکیج دیواری شما، افقی است، باید پکیج های فن دار خریداری کنید.
  • اگر پکیج خود را در فضای باز قرار می دهید، مراقب باد و جریانات هوا باشید. شرایطی را ایجاد کنید که حداقل باد ممکن به دستگاهتان برخورد کند.
  • نمی توانید لوله کشی مورد نیاز برای پکیج را بیش از ۴۰ متر انجام دهید. بنابراین پیش از انتخاب پکیج حتما باید مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • اگر آب شهر شما سبب ایجاد رسوب بالایی می شود، باید چاره ای بیاندیشید. رسوب زدای مغناطیسی برای مشکل شما طراحی شده، پس اقدام به استفاده از این ابزار کنید.
  • قطر دودکش مصرفی پکیج شما باید چیزی در حدود ۱۵ سانتی متر باشد.

سیستم کلی پکیج

نکته بسیار مهم: به یاد داشته باشید که پکیج دیواری خود را هرگز به دودکش های مشترک و البته شیرهای گاز مشترک متصل نکنید. بنابراین یک نکته مهم در نصب پکیج مناسب گرمایش از کف یا انواع دیگر پکیج ها، استفاده از شیر گاز و دودکش مجزا خواهد بود. پس اگر شرایط نصب پکیج دیواری را ندارید، اقدام به نصب پکیج دارای فن کنید.

وسعت ساختمان و انتخاب پکیج مناسب

نکته پایانی و بسیار مهم در انتخاب پکیج، اندازه و متراژ ساختمان شما خواهد بود. به طور کلی اگر بنای ساختمان شما تا ۲۵۰ متر مربع بود، به پکیجی با میزان آبدهی ۲۴۰۰۰ وات که می تواند ۶ تا ۸ لیتر آب ۵۰ درجه سانتی گراد را در دقیقه گرم کند، نیاز دارید. اگر بنای ساختمان شما به ۳۰۰ متر مربع برسد، آبدهی و میزان لیتر بالا خواهد رفت و به ۲۸۰۰۰ وات و ۷ تا ۹ لیتر در دقیقه خواهد. اگر خانه شما بزرگتر شود، میزان آب مورد نیاز هم افزایش خواهد یافت. توصیه می شود مطلب آموزش تعمیر آبگرمکن های مختلف را هم مطالعه کنید.

بهترین پکیج

نکته: بهترین پکیج دیواری و انتخاب پکیج مناسب برای خانه شما قطعا باید با مشورت افراد حرفه ای صورت بگیرد. توجه داشته باشید که فروشندگان و متخصصین نصب پکیج، بهترین گزینه برای انتخاب پکیج خواهند بود.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این مطلب مهمترین نکات درباره انتخاب پکیج مناسب را به شما آموزش دادیم. قطعا خرید بهترین پکیج دیواری به شما کمک ویژه ای در گرم کردن خانه تان خواهد کرد. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی