بهترین زمان برای پیاده روی و چربی سوزی چه زمانی است؟

افزایش وزن و ازدیاد چربی های دور شکم، دغدغه اغلب افراد زندگی مدرن محسوب می شود. زندگی پشت میزی، حمل و نقل ماشینی، تغذیه های فست فودی و نیاز به حداقل تحرک در بین مردم، همه را چاق یا دارای اضافه وزن کرده است! در چنین شرایطی، بهترین فعالیت برای کاهش چربی و از بین بردن آن ها، پیاده روی خواهد بود. در این مطلب از آی آر میکس می خواهیم نگاهی به بهترین زمان برای پیاده روی و چربی سوزی داشته باشیم.

بهترین برنامه روزانه پیاده روی برای کاهش وزن و چربی دور شکم و ران

Is it Best to Jog in the Morning or Evening

اگر حس می کنید که دویدن صبحگاهی یا شامگاهی برایتان مناسب نیست و ظهرها حوصله بیشتری برای دویدن دارید، نگران نباشید، زیرا شما تنها نیستید! در یک تحقیق بر روی ۳۰ دونده حرفه ای که سابقه قهرمانی هم داشتند، نتایج جالبی به دست آمد. مشخص شد که این ۳۰ نفر در طول روز، زمان های مختلفی را برای دویدن انتخاب می کنند. بنابراین می توان اینگونه گفت که در زمینه بهترین برنامه روزانه پیاده روی برای کاهش وزن، نسخه یکسانی برای افراد مختلف وجود ندارد.

 پیاده روی

بسیاری از دوندگان حرفه ای علت تغییر زمان دویدن خود را، مسائل روانی عنوان کرده اند. آن ها می گویند هنگامی که از نظر ذهنی آرامش بیشتری داشته باشند، بهتر می دوند. از نظر آن ها وقتی کارهای روزمره را در ذهن نداشته باشید، بازدهی بهتری برای دویدن خواهید داشت. باقی دونده ها هم دلایلی مثل خواب کم یا غذای شب گذشته را به عنوان علت تغییر زمان دویدن عنوان کردند. هرچند از نظر علمی، پدیده ای با عنوان ریتم های قلبی برای این موضوع وجود دارد. در هر صورت ما در این مطلب نگاهی به بهترین زمان برای پیاده روی برای کاهش چربی دور شکم و ران می اندازیم.

اثرات پیاده روی در صبح زود بر روی کاهش وزن

پیاده روی در صبح هنگام بهترین زمان برای پیاده روی و چربی سوزی است؛ بسیاری از متخصصین، صبح را بهترین زمان عنوان می کنند، البته قطعا اولین ساعات روز برای ورزش مناسب نیست! یعنی اگر صبح ساعت ۶ از خواب بلند می شوید، نباید بلافاصله شروع به دویدن کنید. در اولین ساعت پس از بیدار شدن، عملکردهای بدن در بدترین حالت خود قرار دارند. دمای بدن پایین است، عملکرد ریه ها ضعیف می باشد و ذخایر انرژی شما از روز گذشته به پایان رسیده اند.

پیاده روی در صبح زود

تمام این موارد به این معنا است که تمرین کردن در هنگام صبح کمی سخت خواهد بود. تحقیقات نشان می دهند در همان ابتدای صبح و ساعات اولیه پس از بیدار شدن، سکته های قلبی در بیشترین احتمال وقوع خود قرار دارند! البته تمام این نکات باز هم به شما نمی گوید که در صبح نباید پیاده روی کنید. بلکه با کمی فاصله از بیدار شدن، تغذیه مناسب و روحیه ای بالا می توانید صبح زود هم تمرین کنید. دویدن در صبح بسیار زود می توانید برای تقویت قدرت ذهنی شما مفید باشد.

پیاده روی در صبح برای لاغری شکم

چند ساعت پس از بیدار شدن را می توان زمان مناسبی برای راه پیمودن دانست. پیاده روی برای لاغری شکم را می توانید حوالی ساعت ۸ تا ۱۰ صبح انجام دهید. در این زمان دمای بدن شما متعادل تر شده و صبحانه مناسب و غنی از پروتئین و کربوهیدرات دریافت کرده اید. پس انرژی مناسبی دارید و می توانید میزان کاهش وزن با پیاده روی مناسبی به دست آورید.

پیاده روی در صبح

البته اگر بدن شما در این ساعت از صبح هم آمادگی کافی برای دویدن ندارد، باید تمرین را به ساعت دیرتری موکول کنید. همانطور که گفته شد، دویدن و پیاده روی بیشتر از هر چیزی به آمادگی بدنی شما بستگی دارد. اما به طور کلی اگر می خواهید عضلات بهتری از تمرینات خود به دست آورید، این بازه زمانی صبح، بهترین تاثیر را برایتان خواهد داشت. زیرا تستوسترون که هورمون اصلی در ساخت عضلات است، در این زمان بهترین عملکرد را دارد.

پیاده روی در ظهر

برای کسانی که ساعات کاری عادی دارند، این زمان بهترین هنگام پیاده روی خواهد بود. پیاده روی در هنگام ظهر می تواند انرژی خوبی برای شما فراهم کند و بعدازظهر اثربخش تری برایتان بسازد. در حقیقت تمام فعالیت های بدن در هنگام ظهر در حالت خوبی قرار دارند. شاید نتوان گفت که بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی ، راه پیمودن در هنگام ظهر است، اما قطعا فوایدی هم دارد. عملکرد ریه و دمای بدن در این هنگام ایده آل هستند. این شرایط باعث می شوند که پیاده روی و دویدن در این هنگام، مناسب تلقی شوند. آموزش روشهای از بین بردن چربی دور شکم و پهلو در مردان و زنان را هم مطالعه کنید.

پیاده روی در ظهر

پیاده روی در بعد از ظهر و شب

دمای بدن در هنگام عصر به بهترین و بالاترین میزان خود می رسد. این مسئله به آن معنا است که عضلات می توانند با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت عمل کنند. پیاده روی در هنگام عصر قطعا ساده ترین نوع راه پیمودن خواهد بود. طبق تحقیقات جدید مشخص شده که عملکرد ریه ها در عصر به نسبت باقی زمان های روز، ۶ درصد بهتر می باشد. از نظر فیزیکی هم نمی توان هیچ نکته منفی برای ورزش در هنگام عصر و شب پیدا کرد. پس باید گفت مضرات پیاده روی در شب چندان بالا نیست و مضر بودن این نوع راه پیمودن، تفکر غلطی می باشد.

پیاده روی در بعد از ظهر و شب

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر می کند؟

پیاده روی تنها (بدون کمک حرکات تمرینی دیگر) به سختی می تواند چربی های بدن شما را از بین ببرد. در صورتی که دویدن را به مدت طولانی، و در تمامی روزهای هفته به کار بگیرید، می توانید به از بین رفتن چربی های بدن خود امیدوار باشید. قطعا نمی توان از اثرات پیاده روی در کاهش وزن چشم پوشی کرد. افراد زیادی فقط با دویدن آرام به کاهش وزن مطلوب رسیده اند. اما تمامی آن ها از برنامه های منظم و با کمک تغذیه بهره برده اند. در کل برای رسیدن به وزن مطلوب و مواردی مثل پیاده روی و لاغری ران باید زمان بسیار زیادی صرف کنید. هرگز نباید در میانه های تمرین خود از نتیجه نگرفتن خسته شوید! راه های لاغر کردن بخش های مختلف بدن را از آی آر میکس بخوانید.

یک ساعت پیاده روی چند کیلومتر است؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم سرعت قدم ها و توان افراد با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین شاید نتوان پاسخ دقیقی به این سوال داد. اما به طور کلی، می توان گفت در یک پیاده روی عادی، فردی که حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد، می تواند در یک ساعت حدود ۱۲۰ کالری بسوازند. نوع تمرین، توان بدنی، نوع هوا و چندین و چند عامل دیگر هستند که می توانند به سوزاندن چربی بیشتر شما کمک کنند. سرعت راه رفتن شما می تواند مسافت بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد، اما اگر به خود فشار آورید، طبیعتا باید زودتر ورزش را رها کنید. هر چه تداوم کمتری داشته باشید، کمتر می توانید خود را لاغر کنید.

یک ساعت پیاده روی چند کیلومتر است ؟

پیشنهاد می شود در پایان این مطلب نگاهی هم به استفاده صحیح تردمیل بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس درباره بهترین زمان برای پیاده روی و چربی سوزی و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم و بهترین زمان های تمرین را به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه تجربه یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

وارد کانال آی آر میکس شوید
منبع : آی آر میکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *