ادرار سگ در خانه

چرا سگ در خانه ادرار می کند؟ آموزش جلوگیری از ادرار سگ در خانه

۰
چرا سگ در خانه ادرار می کند؟ آموزش جلوگیری از ادرار سگ در خانه
نمره 1.5 از 2 رای

زمانی که در خانه یک سگ نگهداری می کنید بهتر است با تمامی پیشامدهایی که امکان رخ دادن آنها وجود دارد بیشتر آشنا شویید. یکی از این اتفاقات ناگواری که ممکن است برای شما پیش بیاید ادرار سگ در خانه است. بنابراین این مشکل جزو مسائلی است که شما باید هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید. بنابراین در اولین قدم برای حل این موضوع باید به این سوال پاسخ دهید که چرا سگ در خانه ادرار می کند؟ در این پست قصد داریم تا شما را با علل ادرار سگ در خانه و روش های برطرف کردن آن بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

علت ادرار کردن سگ تربیت شده در خانه چیست؟

Reason Why Your Dog is Peeing in the House and How to Stop it

چند دلیل برای نشان دادن این رفتار نامناسب از سگ ها وجود دارد. اگر چه ادرار سگ در خانه مشکل عجیب و نادری نیست ولی با این وجود در سگ های با سنین کم بیشتر دیده می شود. اگر شما صاحب یک توله سگ هستید احتمال این که آموزش سگ خانگی بطور کامل انجام نشده، وجود خواهد داشت. به علت این که دلایل زیادی مبنی بر ادرار سگ در خانه وجود دارد و از آنجایی که آموزش ادرار نکردن سگ در خانه کمی زمان بر است، شما می توانید سایر علل ادرار سگ را همزمان با آموزش سگ خانگی در پی بگیرید. اگر سگ بالغ دچار چنین مشکلی شود چندین دلایل پزشکی و رفتاری برای این مسئله وجود خواهد داشت.

اموزش ادرار نکردن سگ در خانه

چنان چه علاقه مند به مطالعه نکاتی در مورد تربیت سگ ها هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می دهیم.

چرا سگ در خانه ادرار میکند؟ مشکلات مربوط به دستگاه ادراری

اگر سگ شما به طور ناگهانی شروع به ادرار کردن در خانه و سایر مناطق به غیر از خاک دستشویی سگ نماید، بهتر است قبل از پرخاشگری به سگ آن را نزد یک دامپزشک ببرید. دامپزشک به احتمال زیاد نمونه ادراری از سگ را جمع آوری نموده و آن را از نظر وجود علل باکتریایی یا سایر سلول های غیر طبیعی در ادرار بررسی می نماید. اگر وجود چنین موارد باکتریایی در ادرار سگ اثبات شود، درمان آنتی بیوتیکی برای او آغاز می گردد. سایر علل احتمالی که ممکن است در ادرار سگ یافت شود عبارتست از: التهاب مثانه یا سیستیک، کریستال در ادرار و یا سنگ مثانه. مشکلات جدی هم چون سنگ ها با دارو درمانی و رژیم درمانی قابل بهبود نبوده و نیاز به اقدامات پیچیده ای هم چون جراحی دارند.

جلوگیری از ادرار سگ در خانه

بی اختیاری ادراری و مشکلات بهداشتی

بی اختیاری ادراری در سگ ها مشکلی است که با بالا رفتن سن در آنها بروز پیدا می کند ولی احتمال ابتلای سگ های جوان نیز به این مشکل وجود دارد. اگر سگ شما دچار ادرار پراکنده به صورت قطره قطره یا نشت آن در کف خانه و حتی در هنگام خوابیدن یا چرت زدن در رختخواب خود می شود به احتمال زیاد از این مشکل رنج می برد. مهم این است که بدانید سگ شما کنترلی بر روی این مسئله ندارد. البته خوش بختانه این مشکل تا حدود زیادی با دارو درمان پذیر است ( روش جلوگیری از ادرار سگ در خانه ). البته لازم به ذکر است ادرار زیاد در مناطقی به غیر از خاک دستشویی سگ نشانه این مشکل نیستند و شما باید برای حل آن با دامپزشک صحبت کنید. برخی از مشکلات بهداشتی که ممکن است به ادرار سگ در خانه دامن بزنند عبارتنداز: بیماری کلیوی، دیابت و بیماری کوشینگ. دامپزشک از تست های تشخیصی برای ردیابی چنین مشکلاتی استفاده خواهد کرد.

جلوگیری از ادرار سگ در خانه

علت ادرار کردن سگ تربیت شده ؛ کهولت سن

اگر چه در توله سگ ها بروز چنین مشکلاتی به دلیل عدم آموزش کامل رخ می دهد ولی در بزرگسالی چنین نخواهد بود. اشکالی از زوال عقل و یا کهولت سن در سگ های سالم می تواند باعث ادرار سگ در خانه شود. ممکن است آموزش سگ خانگی در چنین مواردی با فراموشی همراه شده باشد. مشکلاتی مانند نارسایی کلیه ممکن است با کهولت سن در سگ ها مشاهده گردد. در چنین مواردی برای جلوگیری از ادرار سگ در خانه می توانید از مکمل های غذایی و پوشک مخصوص سگ یا ملافه و پدهای جذبی در رختخواب او استفاده کنید.

ادرار سگ در خانه به علت مشکلات رفتاری

زمانی که دامپزشک تمامی گزینه های سلامتی را به عنوان علت ادرار سگ در خانه رد کرد تنها مشکلات رفتاری باقی خواهند ماند. به عنوان مثال بسیاری از سگ های نر از این حالت به عنوان نوعی علامت گذاری استفاده می کنند. یا اینکه عامل محیطی به عنوان تحریک کننده این حالت در سگ می باشند. شما باید چنین مواردی در محیط پیرامون را مورد بررسی قرار دهید. بدین منظور پرسش به سوالات این چنینی می تواند به شما در حل این مشکل کمک نمایند. آیا به تازگی حیوان خانگی دیگری به محیط خانه اضافه کرده اید؟ آیا نوزاد جدیدی به جمع شما پیوسته؟ آیا اخیرا فردی از اعضای خانواده را از دست داده اید یا اینکه از جمع خانوادگی شما رفته؟ سگ ها اغلب به این گونه تغییرات محیطی حساس ترند. همچنین ممکن است سگ ها در محلی غیر از موقعیت خانه اضطراب داشته باشند مانند وجود سگی دیگر با صدای بلندتر. بنابراین برای جلوگیری از این روند باید اموزش ادرار نکردن سگ در خانه را شروع کنید.

اموزش ادرار نکردن سگ در خانه

روش جلوگیری از ادرار سگ در خانه

تنها کار مهمی که شما باید انجام دهید این است که سگ خود را تنها نگذارید و او را رها نکنید. شما به کمک بیشتری نیاز داشته باشید ولی با این وجود صبور باشید و سغی کنید با انجام چند مرحله ساده با این مشکل سگ برخورد کنید.

  • سگ خود را مجددا آموزش دهید. از آنجایی که سگ قبلا یک بار آموزش دیده شاید بهتر باشد موارد آموزش سگ خانگی را یک بار دیگر با او مرور کنید.
  • شناسایی عوامل تحریک کننده. محدوده محل سکونت را از نظر وجود هر گونه مشکل احتمالی بررسی کنید. در صورت امکان موارد احتمالی را حذف کنید و در غیر این صورت سعی در جایگزینی عوامل آرام بخش با شرایط مضطراب کننده سگ نمایید.
  •   نترسید و فریاد نزنید. از تنبیه کردن یا پرخاش کردن بر روی سگ اجتناب کنید. تنبیه کردن تنها باعث آموزش او نخواهد شد بلکه او را از این مسیر دور خواهد کرد. از طرفی پرخاشگری بر او باعث می شود که او نه تنها این کار خود را ترک نکند بلکه ان را در جای دیگری انجام دهد.
  • شستن سگ بعد از دستشویی. سعی کنید بعد از هر بار ادرار سگ در خانه محل را فورا تمیز کنید. برای از بین بردن بوی ادرار سگ در خانه از هر نوع تمیز کننده آنزیمی می توانید استفاده کنید. سگ شما نباید بوی ادرار خود را تشخیص دهد چرا که در این صورت آنجا را به عنوان محل ادرار کردن خود خواهد دانست.

از بین بردن بوی ادرار سگ

  • کمک حرفه ای بخواهید. در صورتی که با وجود تمامی راه حل های ممکن نتوانسته اید این مشکل سگ را برطرف کنید از یک مربی حرفه ای سگ کمک بخواهید.

در پست های گذشته روش های شستن سگ خانگی و بهترین گزینه های انتخابی برای سگ آپارتمانی را با شما در میان گذاشتیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با علل ادرار سگ در خانه و روش های جلوگیری از ادرار سگ در خانه در کنار شما بودیم. چنان چه در این باره نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی