How to make key holder

آموزش تصویری ساخت جاکلیدی دیواری چوبی با وسایل دور ریختنی

۰
آموزش تصویری ساخت جاکلیدی دیواری چوبی با وسایل دور ریختنی
نمره 5 از 1 رای

گم کردن دسته کلید، دغدغه بسیاری از افراد محسوب می شود. اغلب ما پس از رسیدن به خانه، کلیدهای خود را در مکان های مختلفی قرار می دهیم و بعدا محل دقیق آن را فراموش می کنیم! از این رو قصد داریم تا در این مطلب آی آر میکس نگاهی به ساخت جاکلیدی بیاندازیم و این مشکل ساده را برای همیشه حل کنیم.

چگونه با وسایل دور ریختنی جاکلیدی بسازیم؟

How to Make Key Holder

همانطور که گفته شد جاکلیدی یک وسیله بسیار کاربردی است که اغلب ما آن را کم اهمیت می دانیم. داشتن یک جا کلیدی می تواند مشکل گم شدن کلید را برای همیشه حل کند و نوعی دکوراسیون جذاب برای خانه ها باشد. برای همین در این مطلب می خواهیم آموزش ساخت جاکلیدی دیواری را به شما نشان دهیم.

ساخت جاکلیدی دیواری با وسایل ساده

ساخت جاکلیدی دیواری با وسایل دور ریختنی همانند ساخت صندلی که قبلا آن را توضیح داده ایم، چندان پیچیده نیست و به وسایل چندان خاصی هم نیاز ندارد. پیش از این که بخواهید مراحل ساخت این نوع جاکلیدی ها را آغاز کنید، بهتر است محل مناسبی برای آن پیدا کنید. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای انتخاب ابعاد جاکلیدی وجود ندارد، باید به خانه خود و محلی که قصد نصب جاکلیدی در آن را دارید نگاه کنید.

ساخت جاکلیدی دیواری با وسایل ساده

در صورتی که فضای کافی در خانه دارید، می توانید ابعاد این آموزش را انجام دهید؛ تخته ما حدودا ۵۰ سانتی متر طول و ۳۰ سانتی متر عرض دارد. طبیعتا هیچ محدودیتی در انتخاب این ابعاد وجود ندارد و می توانید با توجه به تعداد افراد ساکن خانه و دیگر مسائل، ابعاد تخته اصلی را تغییر دهید.

ساخت جاکلیدی دیواری با چوب

در این قسمت ساخت جاکلیدی دیواری با چوب باید دیواره های جاکلیدی خود را کمی تزیین کنید. در این قسمت هم اجبار و الزامی وجود ندارد اما همانند تصویر بالا، ما از چنین نوارهای باریک چوبی استفاده کردیم و آن را در هر دو طرف تخته چسباندیم. با این کار قصد داشتیم به ظاهری مشابه تصویر زیر برسیم.

ساخت جاکلیدی دیواری چوبی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، با این کار ضخامت بیشتری به طرفین جاکلیدی می دهید و ظاهر زیباتری برای آن ایجاد می کنید. در این قسمت از ساخت جاکلیدی دیواری چوبی برای چسباندن چوب های دو طرف هم از چسب چوب معمولی استفاده کنید زیرا نیازی به محکم بودن بسیار بالا وجود ندارد.

نحوه ساخت بخش مرکزی جاکلیدی دیواری چوبی

حالا که ساخت اطراف جاکلیدی خود را به پایان رساندید، باید به بخش مرکزی آن برسید و کار خود را تکمیل کنید. پیچ های تصویر زیر را مشاهده کنید و به دنبال چنین مواردی در بازار بگردید. پیدا کردن چنین پیچ هایی اصلا کار سختی نیست و در تمامی مغازه های ابزار آلات می توان مشابه آن ها را پیدا کرد.

نحوه ساخت جاکلیدی دیواری و بخش مرکزی آن

حالا در این قسمت از ساخت جاکلیدی دیواری باید با خط کش و مداد، مکان مورد نظر برای قرار دادن پیچ ها را انتخاب کنید. سعی کنید از فواصل یکسان بین پیچ ها استفاده کنید تا ظاهر زیباتری در انتها داشته باشید.

پیچ جاکلیدی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، پیچ ها با فواصل یکسان در جاکلیدی قرار گرفته اند. البته هیچ محدودیتی در قرار دادن این پیچ ها بر روی تخته جاکلیدی وجود ندارد و می توانید از هر طرح یا الگوی مد نظر خود برای آن استفاده کنید. تا به اینجا به پایان ساخت جاکلیدی رسیده اید و حداقل موارد لازم را برای خود ایجاد کرده اید.

تزیین جاکلیدی دیواری

در این مرحله از ساخت جاکلیدی دیواری سنتی، می خواهیم ظاهر بهتری به جاکلیدی بدهیم. برای این قسمت نمی توان یک آموزش و طرح کلی را توصیه کرد و همه چیز به سلیقه شما و اهالی خانواده تان بستگی دارد. اما برای تزیین جاکلیدی می توانیم از چنین طرحی استفاده کنیم:

تزیین جاکلیدی دیواری

البته این تصویر فقط یک ایده است و می توانید از هر ایده مد نظر خود در اطراف پیچ های جاکلیدی استفاده کنید. می توانید یک قاب عکس کوچک یا نقاشی یا هر مورد دیگری را به جای بطری قرار دهید. اما ما در این آموزش از بطری شیر استفاده کردیم و سعی داشتیم تا جاکلیدی را کمی تزیین کنیم.

بطری و گل

همانگونه که در تصویر بالا می بینید، می توانید با قرار دادن چند گل مصنوعی یا طبیعی در این بطری ها، آن را تزیین کنید. اما اگر ساخت جاکلیدی دیواری سنتی مد نظر شما است، می توانید از کمی ترمه یا معرق کاری یا تزیینات سنتی ایرانی به جای بطری و گل استفاده کنید.

ساخت جاکلیدی دیواری سنتی

آموزش ویدیویی ساخت جاکلیدی چوبی

طرح های دیگر برای ساخت جاکلیدی

از آنجایی که ساخت جاکلیدی چوبی به خلاقیت شما بستگی دارد، در پایان چند طرح دیگر برای ساخت جاکلیدی دیواری به شما نشان می دهیم.

جاکلیدی چوبی طرح کلید:

جاکلیدی چوبی طرح کلید

جاکلیدی طرح لانه زنبور با استفاده از فلز یا چوب:

جاکلیدی طرح لانه زنبور

جاکلیدی چوبی طرح خانواده با چوب در خانه:

جاکلیدی چوبی طرح خانواده

جاکلیدی طرح دوچرخه با استفاده از چوب:

جاکلیدی طرح دوچرخه

جاکلیدی چوبی با فضای اضافی:

جاکلیدی چوبی با فضای اضافی

جاکلیدی چوبی با طرح تخته سیاه:

جاکلیدی چوبی با طرح تخته سیاه

پیش از این در آی آر میکس درباره ساخت کاردستی با چوب و ساخت کتابخانه با وسایل دور ریختنی با هم صحبت کرده بودیم. می توانید این دو مطلب را هم مطالعه کنید و دانش نجاری خود را کمی بالا ببرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره ساخت جاکلیدی ساده با هم صحبت کردیم و طرز ساخت جاکلیدی دیواری را به شما نشان دادیم. اگر در این رابطه نظر یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها برای ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی