علائم سرخک

نشانه ها و علائم سرخک در کودکان و بزرگسالان چیست؟

۱
نشانه ها و علائم سرخک در کودکان و بزرگسالان چیست؟
نمره 2 از 1 رای

این احتمال وجود دارد که شمایی که این مقاله را می خوانید مبتلا به بیماری سرخک نباشید. اما سوی دیگر این ماجرا ابتلای شما یا فرزند شما به سرخک است بنابراین ما امروز در آی آر میکس درمورد اینکه نشانه ها و علائم سرخک در کودکان و بزرگسالان چیست؟ مطالبی را برای شما ارائه می کنیم.

سرخک چیست و راه های پیشگیری از آن به چه شکل است؟

What to Do If You Think You Might Have Measles

سرخک عموما به دلیل نقطه های قرمز رنگ خود مشهور است. اما این دانه های سرخ رنگ عموما از نشانه های ثانویه بیماری سرخک در کودکان هستند ،برخی از نشانه های دیگر این بیماری که خود را سریع تر نشان می دهند عبارتند از دمای بالای بدن  ،آبریزش بینی،چشم های قرمز و خیس و  سرفه. قبل از اینکه جوش ها در پوست ظاهر شوند گاهی اوقات لکه های کوچک سفیدی در پوست و داخل دهان دیده می شود. امروز در آی آر میکس در مورد علائم، درمان و راه های مقابله با سرخک در کورکان مطلبی را ارائه داده ایم.

سرخک چیست؟

بیماری سرخک توسط یک ویروس RNA تک رشته ای به وجود می آید و تنها میزبان این ویروس انسان ها هستند. این بیماری در کشور ما تحت کنترل می باشد و کودکان در ۱۲ ماهگی واکسن سرخک را دریافت می کنند. بیماری سرخک نوعی عفونت دستگاه تنفسی است و اغلب موارد از راه تنفس منتقل می شود. راه های سرایت سرخک تنفس و دست زذن به بیمار است هرچند که این ویروس در محیط خارج از بدن انسان بسیار ناتوان است.

بیماری سرخک

احتمال مرگ بر اثر این بیماری در صورت شرایط بد بهداشتی و سوتغذیه ۲۸ درصد است اما درصورتی که شرایط مناسبی وجود داشته باشد احتمال مرگ نادر است و بیماری به مرور زمان خوب می شود. اگر برایتان سوال پیش آمده است که علائم سرخک در بزرگسالان چیست ، یا علائم سرخک در کودکان زیر دو سال  چیست باید بدانید که بزرگسالان با شدت بیشتری نسبت به کودکان اثرات این بیماری مانند خستگی ،تب ،جوش های پوستی و … را نشان می دهند.

پس از مشاهده علائم سرخک با دکترتان تماس بگیرید!

در اولین گام با دکتر خود تماس بگیرید، آخرین چیزی که هر دکتری می خواهد این است که شما و یا کودکتان در اتاق انتظار بنشینید و ویروس سرخک ر ا در هوا پخش کنید. ازطرفی امکان دارد بیماری شما و یا کودکتان تنها یک حساسیت بهاری ساده باشد ، شما می توانید در مورد این موضوع مقاله ما در رابطه با اینکه برای حساسیت بهاری چه کنیم؟ آموزش راه های درمان آلرژی بهاری در خانه را مطالعه کنید. به هر حال اگر مبتلا به سرخک باشید هنگامی که وارد اتاق انتظار می شوید و منتظر می مانید تا واد اتاق دکتر شوید به میزان کافی ویروس در هوا منتشر کرده اید که هرکسی تا دو ساعت بعد از ورود احتمال مبتلا شدن به سرخک داشته باشد.

علائم سرخک

پس اگر احتمال  ابتلای شما یا کودکتان به سرخک هست فورا به مطب دکتر نروید،به جای این کار تماس بگیرید. در صورت امکان از یک دکتر دعوت کنید تا شما و یا کودک مبتلا به سرخک را در منزل ببیند ولی اگر امکانش وجود ندارد با پزشک تماس بگیرید و هماهنگ کنید که بدون انتظار در ساعت مشخص وارد مطب شوید.

راه های پیشگیری سرخک

اگر شما واکسن سرخک را دریافت کرده باشید به احتمال ۹۷ درصد دارای ایمنی در برابر این ویروس هستید. افراد واکسینه نشده مانند کودکان تازه به دنیا آمده و یا افرادی که تحت برنامه واکسیناسیون قرار ندارند در صورت قرار گیری در معرض ویروس از شانس ابتلای زیادی نسبت به دیگران برخوردارند.اگر احتمال می دهید که به سرخک مبتلا شده اید و به وسیله تب و جوش های قرمز زمین گیر شده اید ، فورا موضوع را به پزشک خانواده اطلاع دهید . همچنین آماده باشید تا خودتان یا کودک مبتلا به مدت یک هفته در منزل بمانید

علائم سرخک

موقعیت مکانی ویروس

شما باید از یک مکان خاص ویروس را دریافت کرده باشید، اگر شما در جایی زندگی می کنید که بیماری در آن جا بسیار شیوع دارد، دکتر شما نسبت به جایی که بیماری در آن ریشه کن شده است باید بسیار بیشتر بدگمان باشد. شما در هر حال ویروس را از جایی دریافت کرده اید اگر در محل زندگی شما مواردی از شیوع سرخک وجود نداشته باشد بهتر است که مسافرت های خود را چک کنید شاید در جایی که سفر رفته اید این بیماری شیوع پیدا کرده باشد.

علائم بیماری سرخک معمولا  هفت تا چهارده روز طول می کشد تا خودشان را نشان دهند. بنابر این با توجه به احتمال اینکه شما نمی دانید به این بیماری مبتلا شده اید اما می توانید به عنوان یک ناقل ویروس این بیماری را در طول این دوره منتقل کنید.

غذاهای مفید برای بیماری سرخک

برای درمان بیماری سرخک چه غذاهایی بخوریم؟ خوردن غذاهایی با ویتامین B بالا و آهن  مثل غلات کامل، اسفناج و سبزی های گیاهی و غذاهای آنتی اکسیدان مثل گوجه فرنگی کمک می کند روند بهبودی شما و بازیابی توان بدنیتان سریع تر طی شود. گوشت قرمز کمتری بخورید و سعی کنید میزان مصزف گوشت سفید و ماهی را در برنامه غذایی خود افزایش دهید.

علائم سرخک

لکه های پوستی نشانه بیماری های مختلفی هستند ما پیش از این در مقاله نشانه ها و علائم سرطان پوست در بزرگسالان، کودکان و روشهای درمان آن در مورد برخی از این نشانه ها و ارتباط آن با سرطان پوست با شما صحبت کردیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس علائم سرخک خفیف در کودکان و بزرگسالان  را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید یا تجربه ای از درمان و واکسیناسیون این بیماری دارید، بسیار خوشحال می شویم که  آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی