آموزش تصویری طرز تهیه خیار شور ترد و خوشمزه بازاری در خانه

۰
آموزش تصویری طرز تهیه خیار شور ترد و خوشمزه بازاری در خانه
امتیاز دهی به نوشته

خیار شورها جزو آن دسته از تنقلات و یا بهتر بتوان گفت خوردنی هایی به حساب می آیند که در تمام طول سال و با اکثر غذاها مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی تهیه خیار شور خانگی نیاز به دانستن نکات ویژه ای دارد که از آن می توان به عنوان قلق خیار شور یاد کرد. بنابراین در این پست تصمیم گرفتیم تا شما را با طرز تهیه خیار شور ترد و خوشمزه و نکات مهم در تهیه خیار شور آشنا کنیم. همراه ما باشید.

چگونه در خانه خیارشور ترد و عالی درست کنیم؟

How to Make Pickled Cucumbers in Home

بهترین زمان برای تهیه خیار شور، فصول نزدیک به سرما می باشند. شما می توانید در فصول سرد سال این خیار شورهای آماده کرده خود را همراه با غذاهای مورد علاقه خود میل نمایید. در مورد طرز تهیه خیارشور ترد و عالی می توان گفت که  بهتر است از ظروف شیشه ای مناسب با اندازه متوسط و یا حتی کوچک  استفاده کنید. سعی کنید برای راحت تر قرار دادن خیارها، از ظرف دهان گشاد استفاده کنید. این ظروف شیشه ای را قبل از مصرف باید خوب تمیز نموده و با آب گرم استریل نمایید. ظروف باید عاری از هر گونه اجسام خارجی و یا رطوبت باشند.

نکات مهم در تهیه خیار شور

دقت کنید اگر خیار های شما اشکال منحنی واری دارند و به راحتی در درون ظرف قرار نگرفته و یا جای زیادی را در ظرف اشغال می کنند، می توانید آن ها را به صورت عمودی برش زده و در درون بطری قرار دهید.

طرز تهیه خیار شور

برخی از افراد در طرز تهیه خیار شور ترد و خوشمزه خود از ترب کوهی به عنوان ماده نگهدارنده خیار شور استفاده می کنند. البته استفاده از گیاهان خشکی هم چون شوید و آویشن خشک عطر و طعم به خصوصی به خیار شورهای شما خواهند بخشید.

چنان چه علاقه مند به یادگیری طرز تهیه ماست خانگی خوشمزه هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم برای تهیه خیار شور بازاری در خانه:

– خیار کوچک و متوسط ۱٫۵ تا ۲ کیلو

– سیر ۱ شاخه

– سرکه سفید یک دبه

– نمک بدون ید ۴ قاشق غذا خوری

– شکر ۲ قاشق غذا خوری

– آویشن خشک ۱ قاشق چای خوری

– شوید خشک ۱ قاشق چای خوری

– دانه خردل ۱ قاشق غذا خوری

– فلفل سیاه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری

– ترب کوهی تمیز شده و خرد شده ۱ عدد

طرز تهیه خیار شور ترد و عالی:

  • خیار شور ها را خوب تمیز کرده و آن ها را بشویید. بطری های شیشه ای را استریل کنید.
  • بطری های شیشه ای را با خیارها پر نموده و اطراف آنها را با پره های سیر، فلفل سیاه، شوید خشک و قطعات ترب کوهی پر کنید.
  • مقداری آب به نسبت حدود نصف بطری ها به جوش آورده و سپس سرکه و نمک و شکر را به آن اضافه کنید. به این ترکیب برگ های آویشن و دانه های خردل را اضافه نمایید.
  • سپس از این مایع بر روی خیار ها بریزید تا جایی که سطح رویی آن ها را در بر بگیرد. می توانید یک دو تکه ترب کوهی در سر آنها قرار دهید.
  • بطری خیار شور را در یخچال و یا در جای خنک قرار دهید.
  • این خیار شور های آماده شده تخمیر نخواهند شد و برای مصرف در فصول سرما مناسب ترند.

فیلم طرز تهیه خیار شور بازاری در خانه

برای کسانی که نتوانستند از طریق آموزش بالا خیارشور خود را در خانه به عمل بیاورند ما ویدیویی از طرز تهیه در خانه تهیه کردیم:

 

در پست های گذشته شما را با طرز تهیه پیتزای خانگی آشنا کردیم، چنان چه علاقه مند به یادگیری آن هستید می توانید از این قسمت استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با طرز تهیه خیار شور بازاری و نکات مهم در تهیه خیار شور در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی